Gå till innehåll
torsdag 07 november 2024
Schmaxo

Vad är det konstigaste ni har fått på kroken?

Rekommendera Poster

Mest udda fångsten på torkspilk fick vi 2003 från min dåvarande träbåt...

På 30 meters djup nordväst om Stora Pölsa (fyr i Göteborgs skärgård) så nappade denna krabat :)

post-5635-1394236226,1817_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En Tioarmad Bläckfisk fick vi senare veta att det var när Universeums  akvarie personal mötte oss vid bryggan i Björlanda..tyvärr dog den när dom släppte den i det stora akvariet.

post-5635-1394236226,2628_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Annars kan jag bjuda på en bild på klassikern verkar det som om man läser denna tråd...

En Trut som som dök efter kastdraget och traslade in sig i linan...lite lätt aggresiv vart han innan han insåg sin sitts och lät oss trassla loss han...sen flög den stora fågeln iväg som inget hade hänt :)

post-5635-1394236226,4099_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Förra tjejens trosor, som hon hängt upp på tork över relingen efter ett ofrivilligt bad.
Då man bara hänger kläder över relingen utan klädnypor eller dyligt, så får man väl räkna med att de flyger iväg. Men lite förundrad blev man ju, när man inte var med på det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Blev inte din dåvarande tjej förvånad då...när du lyckas fiska upp din förra tjejs trosor ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tänk vad roligt det kan bli! Den bjuder jag på. Skrattande

Givetvis ska det vara, dåvarande.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En liten rättelse:

Det var lillebror själv som halade in och jag kan lova dig att lil-bossan var vit i ansiktet av skräck.

Kanske förklarar varför lillebror INTE gilllar att fiska längre.....tyvärr.

Hälsningar: Lillebror

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Förutom 2 fiskespön har jag faktsikt fått en sälunge....dock var den redan död. Kan lova att det inte luktade hallon direkt.

Såg tidigare inlägg om fjärsing. Fick ett stick i tummen i sommras. Det hela höll på att sluta med sjöräddningsdrama. Jag svimmade men kvicknade till efter ett tag. Tummen känns fortfarande stel efter ett halvår.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

en bläckfisk i nirge en bäver i härjedalen o snudd på en nalle i jämtland

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Apropå det så kom jag tänka på en händelse på Österbys vågrytare på Läesö.

Där mötte jag nog den coolaste farsan dittills...

Jag satt där o bottenmeta plattfisk som knappt finns längre sen fjärsingen tog över och brevid oss så fiskade två bröder i 6-8 år åldern...dom hade hinken full med Fjärsing så jag sa myndigt att dom skulle passa sig för att sticka sig på dom mycket giftiga fiskarna och nästan samtidigt så sticker givetvis den mindre killen sig i fingret och börjar gråta.

Jag blir lite lätt stressad o säger till storebrossan o hämta föräldrarna så skulle jag stanna kvar med lillkillen o passa honom och som bekant så är det e en bit o gå ut på piren så det tog sin tid  o ingen kom...killen lungnade sig o började så smått leka med sina fiskar igen.
 Jag började bli orolig att storebrossan hade glömt av allt o stannat på vägen o lekt men då ser jag en man komma lunkandes i stilla mak med en termos i hand.
Han kommer fram o häller upp varmt vatten i en mugg o stoppar ner lillkillens hand i den och säger till honom att han aldrig lär sig och att han stuckit sig igen som vanligt.
Efter han hade haft handen i vattnet en 10 min kanske så säger han till grabben att han skulle få fiska en stund till för dom höll på o laga mat i båten, sen gick han tillbaka som inget hänt :)

Jag ståg kvar som ett frågetecken, men förstog nog att han visste vad han gjorde ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag höll på att glömma. Den fulaste fisken var också det första napp jag fått med haspelrulle. Firren sprattlade nästan ingenting...

Min farbrors ögonbryn! Togs strax utanför Möja Ström :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi fick upp en gammal hummertina i somras med en stor krabba i som inte var så jätte pigg!! Obestämd

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Var ute på Ekoln vid Uppsala för 3 år sedan och skulle meta.

Lade till vid ett grund men fick inte draggen att fästa så vi började att driva, varvid vi ska göra ett nytt försök men det går riktigt tungt att dra upp lina och dragg.

När den väl är uppe så har vi fått napp En hel ryggsäck med grejer sitter på ett av bladen på draggen. I ryggsäcken så var det sedan en påse med tändstift/ nödbloss/ hammare och ett spärrskaft. Spärrskaftet visade sig vara ett Kamaza som jag först avfettade och sedan smorde upp på jobbet och det fungerar fin fint nu :)

post-28021-1394236242,478_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En gång fick min grabb upp en grodfot när vi jiggade Abborre i en liten sjö. Själv har jag fått en skrubba på trolling, på en flutterspoon som gick ett par meter ovanför botten i Öresund. En fiskmås har jag också lyckats fånga även den på trolling. Sedan till det bästa, fick en kräfta på spinnare i en sjö hemmavid. Vevade riktigt långsamt (kallt vatten) då det plötsligt blev lite tyngre. Trodde det var lite gräs och upp kommer det en kräfta. Kroken hade satt sig i svansen (i det mjuka köttet). Det måste va svårare än att få en 30kg laxTungan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En stor jävla sten täckt med sjögräs ute vid danska liljan i göteborgs inlopp.

har en kompis som när vi skoj fiskade förra sommarn inne i våran hamn fick en dykare , men jävlar va förbannad han blev , men som tur var tog den bara i dräkten och inte i honnom.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Efter drygt 30 år flugfiskande har det blivit lite av varje... som jag kan komma på såhär på rak arm: två fladdermöss, en knölsvan, mitt eget öra, en kompis (i vadarbyxorna) samt en kviga som dock bara rispades av kroken som väl var.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den regnigaste fiskedagen i mitt liv forvandrade vi ca 3timmar upp till en fjällsjö i Norge för att fiska öring och röding.. Efter 8 timmar utan en känning fick jag plötsligt något tungt på kroken..... blev ju inte direkt glad när jag fick upp min fångst... En CocaCola T-shirt som dessutom hade texten CocaCola Have A Nice Day

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Min bror och jag stod som unga och kastade med våran pappa stående i närheten. Plötsligt skrek min pappa till när min bror lyckades sätta draget i pappas näsa. Det tog min mamma minst en halvtimma att pilla bort draget som satt rejält fast i pappas näsa.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

När jag var liten och fiskade på en brygga vid en badstrand inte så långt i från där vi bor så bestämde jag mig för att pröva dra dragget efter botten för att see om det döljde sig någon gädda under bryggan så lyckades jag få ett GB glass parasoll Skrattande dölj av min för vånning när jag lyckades dra upp det på land så såg jag att det låg en kräfta i det det tycker jag var en rikitgt najs fångst. det ända tråkiga var att det inte var årets mest soliga dag.

Annars har jag bara lyckats få två stora vobblers i foten när jag baddade på samma plats något år senare. kommer till och med ihåg att ägaren till dom bad om att få till baks dom. kommer isf inte ihåg vad jag gorde när han bad om att få till baks dom. det kändes ju inte så värst skönt att ha fått dom i foten ;)

Senast ändrad av forum | 30 april 2010 | 23:22

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den största fisk vi fått (fiskar sällan) var en gummiabborre med krok på ca 20 cm lång. Den fick min som upp på en pir i Slite, Gotland. Inte lätta att lära sig fiska när läraren är en mamma som absolut inte vet hur man gör - och nej, har fiskar aldrig som vuxen (fast han har fått en riktigt fin tjej på kroken - förlovade sig i går Skrattande

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...