Gå till innehåll
torsdag 06 mars 2025
Bettalis

Ren nyfikenhet, och en bra idé!

Rekommendera Poster

Gick här på landbacken häromdagen och kika mot min snipa så längtande och fundera lite på strandhugg och annat, och sen fick jag sån hemsk huvudvärk, -en tanke hade slagit mig!

Alltså jag undrar, för det är ju ganska bra fart på köp och sälj under vår och sommar med båtar och detta i kombination med ett starkt RC intresse hos mig fick mig att fundera....

Är ju mycket prat om att köper du en båt som ligger i sjön så vet du inte hur botten på henne ser ut, tänka lite längre så kanske du har varit på en sten lite för hårt? Tanken som slog mig var att det finns Radiostyrda ubåtar med kamera ombord, dvs du kan dyka och kika runt på botten eller vad du ska leta efter i realtid! Finns alltså en ubåt att köpa med kamera som du har en liten motagare på land där du ser bilden direkt medans du kör ubåten......

Vore inte detta något? Finns intresse för en sådan här möjlighet i samband med att man ska köpa båt eller kolla av botten efter grundstötning eller andra ändamål under ytan????

Väldigt nyfiken på att höra era kommentarer!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En sådan kunde man nog ha mycket kul med...

Men att besiktiga en båtbotten, framförallt på plastbåtar där man söker hårfina sprickor och knappnålsstora blåsor, tror jag inte på.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tror aldrig du kan se så bra som behövs på detta sätt, skulle aldrig köpa en båt utan att göra ett lyft, eller i värsta fall en klausul i avtalet att det som upptäcks på land står säljaren för.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...