Gå till innehåll
torsdag 14 november 2024
Fetaost

Smörseglarjobb i Medelhavet

Rekommendera Poster

Jag söker en duktig, trevlig seglare som kan ta ansvar för dagsseglingar med sex hotell-gäster / dag i min 36 fots segelbåt i Medelhavet. Båten har all nödvändig utrustning och har aldrig varit chartrad eller uthyrd. Säsongen börjar i maj och slutar i september, men du behöver inte nödvändigtvis ta ansvar för hela perioden. Du äter frukost och middag på det fyrstjärniga hotellet, varifrån du också får goda lunchpaket till alla ombord. Du bor på båten och får gärna ta med en kärlek eller kompis. Goda referenser och intyg på seglarkompetens kommer att krävas. Till och från båten flyger du billigt med flygstol hos Apollo eller Ving. Arbetsspråk är engelska. Ange ungefärliga löneanspråk. Arbetsgivare är ett svenskt aktie-bolag med F-skatt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lönen för en behörig klass VIII börjar ju på 23000:- mån kost och logi. På och avmönstringsresor bekostas alltid av arbetsgivaren, liksom läkarintyg osv,.

Så vad menar du med löneanspråk? Bara att läsa avtalen.

För du tänkte väll ha gällande försäkringar för dina kunder?Flört

Samma regler i medelhavet som i Sverige.

Senast ändrad av coppertail | 19 januari 2010 | 17:29

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du hann före mig Coppertail. Men det viktigaste är att det krävs minst klass VIII. Vad som gäller för lägstalön i Grekland för detta jobb kan ialla fall inte jag uttala mig om, kanske har du rätt Coppertail, men det tror jag faktiskt inte. Flört

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det kommer att finnas en svensk försäkring som täcker båt, besättning och passagerare. Helt rätt, behörighet motsvarande minst fartygsbefäl klass Vlll (max 12 passagerare och båtlängd på 20 meter) kommer att krävas. Såklart kan du få flygresor betalda tor. Men eventuell seglarkamrat får betala resan själv, det var därför jag nämnde att det finns svenska resebyråer hos vilka man kan köpa prisvärda flygstolar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...