DrChaos 0 Postad 18 Januari , 2010 Funderar på en nyare diselmotor till min båt och har då hittat en penta 31x. Blev lite misstänksam då av x et och att denna motor endast tillverkades ett år. Säljaren säger dessutom att - Lite Olja drar en sådan här motor men inga mängder. Låter skummt i mina öron ska verkligen en diselmotor dra olja? http://www.blocket.se/stockholm/Volvo_Penta_31X_DPD_24778499.htm?ca=1_9&w=3 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jalmar 0 Postad 18 Januari , 2010 Alla motorer kan väl få dra lite olja även en diesel men inga mängder. Jalmar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
benwhy 3 Postad 18 Januari , 2010 Man kanske ska ställa frågan. Hur mycket/lite? Svårt att veta annars. /Benny Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
DrChaos 0 Postad 18 Januari , 2010 Ja mängden är frågan? 1% av bränsleförbrukningen eller 0.1% ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter777 1 Postad 18 Januari , 2010 Hej DrChaos! Har mailat/PM:at dig. Tror det är min gamla motor som du är spekulant på. Kan underlätta för dig så kan du gå från tro till veta om det är den motorn. //Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
DrChaos 0 Postad 18 Januari , 2010 tackar jag skall genast kolla mailet... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yammamoto250 2 Postad 18 Januari , 2010 en diesel drar oftast lite olja men inga mängder. är motorn ny så kan den ta lite extra innan den blir inkörd. /Daniel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
DrChaos 0 Postad 18 Januari , 2010 Till peter777 Mailet verkar inte ha kommit fram! Vore tacksam om du kunde skicka det igen. Jan-olov, Luleå Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter777 1 Postad 18 Januari , 2010 Har skickat igen, använde mailrutan under din sjöbodsruta. Så om den stämmer borde du fått det. //Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser