Gå till innehåll
tisdag 04 februari 2025
Rookie1

Omklädning av stol?

Rekommendera Poster

Hej,

Är det någon som vet vad det kostar, på ett ungefär att klä om en stol som på bilden??

Tacksam för svar

/Rookie

post-10013020-1394236216,0962_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Svårt att svara på men eftersom jag själv har lämnat in mina dynor och stolar i sittbrunnen så tror jag att du hamnar i spannet mellan 2-4000:-.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Stolen sitter i en USA båt och du skall räkna med att det är nästintill omöjligt att få tag i rätt färgnyanser här så skall det bli snyggt bör alla 4 kläs om. Kostnad för det? ca 10-12.000:- Stolarna är även uppbyggda på plyfaskivor som brukar ruttna och behöva bytas. Sedan tillkommer ev stoppning om den är slut. Har själv jobbat med detta i flera år.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En kompis importerade en ny Mustang Cab förra året från tillverkningslandet och passade på att få en komplett skinninredning uppsydd, alltså komplett med stolar, dörrsidor osv och det kostade 8.000,- med dåvarande kurs.

Såg fabriksgjort ut och väldigt snyggt.

Undrar vad båtstolen skulle kostat där...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Westie. Vem fick ditt uppdrag att göra omklädningen? Jag lämnade mina till omklädning i november och har inte fått pris än.

/Zinderella

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tror Westfjord ligger rätt men skicka runt bilden till några firmor som klär om, du kommer nog få ett ganska exakt pris med den bilden.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Rookie.

Har nyligen klätt om min back to back stol( ser exakt ut som din med samma färger) kostnad 3200:- med material. Galonet som jag använde är typ marin dvs tjockare än vanligt galon.Kollade med andra firmor pris mellan 5000:- och 8000:- beroende på material.

Stommmaterialet är inte plywood utan en typ av plast.

Arbetet utfördes av en firma i Timrå (Nykvist tapetserarfirma) Mycket bra arbete och framför allt snyggt sytt och påspännda dynor.Tror att jag har några bilder om du vill se hur den blev.

Mvh kurran

Senast ändrad av kurran | 19 januari 2010 | 21:20

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej.......

och tack för alla svar.

Kurran: Det känns som om det är där priset ligger då du precis fixat dina stolar. Tack ska du ha!!!

Glad

//Rookie

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...