Bergius 0 Postad 18 Januari , 2010 Hej! Kanske en lite för enkel fråga? - Åt vilket håll går växeln för att framfart respektive back på ett RB-backslag? Håller på att installera reglage, och behöver veta om fram är framåt med själva spaken på backslaget. Tack för hjälpen med denna tillsynes simpla fråga. /A Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 18 Januari , 2010 Nej det är ingen simpel fråga. Och inte så lätt att svara på, det går att ändra i backslaget om regelagarmen ska föras framåt, eller bakåt vid fart framåt. Du kan kolla hur det är på din motor, genom att se i vilket läge medbringaren åker in i backslaget några millimeter, där har du fram. Kollade i dina inlägg om regelagewirar det är väl inte så att du tänker montera /tillverka ett enspaksregelage? Det är tyvärr inte möjligt att använda enspaks på RB backslag, det är så stora krafter som behövs för att få ur växeln efter ett tags körning. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bergius 0 Postad 20 Mars , 2011 Hej! Tack så mycket! Det var verkligen bra info och jag är ledsen för att jag inte hört av mig tidigare. Körde hela sommaren med ena motorn installerad - och jag köpte riktiga kablar.... =) Vänligaste hälsningar, Andreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser