Gå till innehåll
onsdag 08 januari 2025
Lasse_W

Några inköp på mässan?

Rekommendera Poster

Snart är det båtmässa, är det någon som skall handla något. Eller gör ni som mig och går dit och drömmer i 4-5 timmar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Absolut, Det finns mkt tillbehör man behöver :) Om mässpriserna håller samma nivå som att beställa från utlandet så kan det nog bli en o annan pryl.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Köpte en stor gummibåt på mässan för två år sedan, en Suzumar 350 VIB med högtrycksdurk och v-botten, 20 knop med en tiohästare.  Men jag inser nu att jag tog i i överkant, den är helt enkelt FÖR stor att släpa efter segelbåten.  Så en tremeters gummi eller rib ska det spanas efter.  Nån som är sugen på Suzumaren?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi bukar kolla på saker vi behöver, ta reda på bästa priset på mässan och sedan har vi ett avtal med vår lokala båtbutik att vi får köpa det för samma pris hemma. På det viset slopper vi släpa saker och supportar affären så den finns kvar. Tips till er kanske.

I år kommer vi kolla in plottrar ffa. När det gäller så dyra saker kanske vi beställer från England istället. Får se om vi törs.

Annars ser jag mässan mer som en trevlig start på säsongen.

För att inte tala om alla trevliga stunder med broschyr-läsning som stundar (har ryggsäcken med) Skrattande

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det har inte blivit någon från något håll ännu. Inväntar vårens uppdateringar tänkte vi.

Har en svärdotter som ska till NY i april. Får se om vi skickar med lite dollar då.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Priserna på mässorna är domsamma som i butikerna. Brukar köpa småprylar för kul skull från Erlandssons Brygga.

Drömmer fortfarande om en 50 fots Itama.........

post-15211-1394236215,6632_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...