tobiasA 0 Postad 14 Januari , 2010 Längtar till påsk, för då skall det fixas med båten, upptäckte 4 hål i skrovet i båten i höstas, visste det iofs redan eftersom att det hade läckt in fint i mellanskrovet hela sommaren, så det kändes som man hade en 200 kilos passagerare med sig vid varje färd =( men detta skall fixas till i påsk då skall det plastas för fulla muggar =) någon annan som har ett stort jobb på båten framför sig i vår? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredric_sthlm 16 Postad 15 Januari , 2010 Instämmer! Jag längtar snart ihjäl mig efter att pyssla om båten. Har inga större arbeten bortsett från att äntligen byta Cobradrevet mot ett VP SX som jag i dagarna köper. Hoppas att allt funkar fint efter det. Ska fräscha upp i motorrummet med lite färg. Ska färga kapellet, testade förra året på några kapelllappar och det funkade fint. Var lite rädd att det skulle fälla eller krympa men det blev jättebra. Kapellet har sex år på nacken nu och jag vill ha det i mörkblått istället för den ljusare blå färgen. Har en vision om att klä om i ruffen (Reevfoam 3 över det underbara luddet) men för att få till det bra krävs planering och tid... så jag avvaktar nog trots mitt sug att köra igång. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 15 Januari , 2010 Absolut blir påskhelgen den avgörande inför sjösättningen, skall i plurret veckan efter för att kunna njuta av vårhelgerna, sen är det ju inte fel med lite ägg, sill, jansson och en liten stänkare i näbben heller Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tobiasA 0 Postad 15 Januari , 2010 Vi får hoppas att påskhelgen kan bjuda på lite sol och en sådär 10-15 plugsgrader när man plastar, annars blir det å värma å ha sig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser