glastron25 0 Postad 14 Januari , 2010 Hej! någon som har erfarenhet av detta märke på gummijolle? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Matrix Postad 15 Januari , 2010 Menar du den från Jula? Jag har en sån och har inget att invända mot märket som sådant. Tillverkad i asien som de flesta lågprisprodukter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
glastron25 0 Postad 15 Januari , 2010 ok tack! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ahaa 2 Postad 18 Januari , 2010 Jag hade en 293cm med högtrycksdurk i 2 säsonger och skötte den noga.Det hjälpte inte. Färgen släppte från akterspegeln, metall som färgen flagnar från. Målat trä som spricker och sväller, färgen släpper givetvis där åxå. ribbor under durken som inte tål vatten och slår sig. Nylonband som toftstöd- Tål ej salt och sol. båda gick av efter 1.5 sommrar. Alla detaljer som bogserlina, lina till årfästen, pump , manometer mm pajade på mindre än 2 säsonger. Kammrarna och högtrycksdurken höll iallafall, men hur mycket är det värt när flera ventiler börjar läcka så man måste pumpa 3ggr/dag?. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sea-ray_230 0 Postad 18 Januari , 2010 Det är som med det mesta, man får vad man betalar för och byggsätt och materiel är inte av kvalité på det som är billigt och därav priset. Men räknar man med att ha den två år och sedan slänga den så kan det vara prisvärt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
glastron25 0 Postad 19 Januari , 2010 Ok, tack för alla svar, dock han jag köpa en jolle, så tiden får väl utvisa om det var ett bra eller ett dåligt köp, däremot tänkte jag investera i en ny motor till Jollen så jag hoppas att jag har bättre tur där då! sen tror jag inte helt på att man får vad man betalar för, då jag har haft några dåliga erfarenheter av dyra produkter några gånger, bla ett skandinaviskt båtmärke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
oceanis 2 Postad 19 Januari , 2010 En stilla undran.....är där verkligen ribbor under en högtrycksdurk. De gummibåtar jag har sett har inte haft det och det är väl meningen med det hela att det inte skall vara några. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ahaa 2 Postad 19 Januari , 2010 båten har 5 kammare= 3 pontoner, 1 högtrycksdurk och en uppblåsbar köl. Ribborna ska trycka ned kölstrumpan och skapa en v-botten. Senast ändrad av ahaa | 19 januari 2010 | 21:26 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
oceanis 2 Postad 19 Januari , 2010 Undrade mest för på min gummibåt blir durken så hård när den pumpas upp att den i sig själv pressar ner den uppblåsbara korven som skapar v-botten. Trodde inte man behövde ribbor för det. Jag uppfattar det som om dina ribbor är av trä och då förstår jag att du tycker din Jula båt är dålig för det borde ju inte behövas. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ahaa 2 Postad 24 Januari , 2010 Jo Jula säljer den åxå numera. Utan ribborna som sitter fast i durken på undersidan, så buktar durken upp och det blir en ås mitt på. Därmed blir det mindre v-botten utan ribborna. Jag skulle köpt en båt med alu-durk eller liknande om jag visste mer då jag handlade. Durken måste vara stenhårt pumpad om båten ska bli någorlunda stabil. Det blir inte kul om den läcker det minsta för då får man pumpa och pumpa och....pumpa Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stickanh 0 Postad 26 Januari , 2010 Så här ser ÖoB jolle ut Pris 4050:- Längd 2.95 bredd 1,50. Vikt 40kg. Köpte förra säsongen inga problem låg uppblåst hela sommaren Som synes trädurk och V-botten som skapas av en korv som pumpas upp under trädurken Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stickanh 0 Postad 26 Januari , 2010 Och så här ser den ut från andra sidan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser