Hanto 0 Postad 10 Januari , 2010 Båtmässan snart och ingen uppdatering att tala om på deras sajt ang utställare eller vad som är på gång !!!!!! Vad har hänt ????Tre veckor kvar bara snart och det börjar att dags att se vilka som medverkar i årets båtmässa och om det blir några nyheter osv...... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stalis 0 Postad 10 Januari , 2010 Vad snackar du om, det är ju nästan 8 veckor tills dess Börjar ju 6e mars om du menar allt för sjön Vore Konstigt om Mässan som är nordens största båtmässa inte hade några nyheter så jag tror att du kan vara lugn i den bemärkelsen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst moderator Postad 10 Januari , 2010 Är nog göteborgsmässan TS refererar till. Februarimässan 6-14 närmare bestämt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 10 Januari , 2010 Ahhh...den lilla filialen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 11 Januari , 2010 Jag blir också irriterad. Behöver veta för att kunna planera vårt Göteborgsbesök. Dåligt att det inte finns info nu, särskilt när det står på hemsidan att den kommer 8/1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 11 Januari , 2010 Jag har för mig att det var likadant i fjol. De som har ansvar för båtmässan lever nog kvar i en förgången tid - långt före dagens informationssamhälle. Trotts att jag är en gammal stofil har man ju fått lära sig att har man sagt en dag och en tid till en enda kund skall man hålla den. Om man inte klarar det måste man höra av sig och infornmera om ev försening. Att bara skriva en datum och sen inte bry sig om den, är ganska nonchalant och visar ju att main inte tar sitt uppdrag på allvar. Om man inte har för avsikt att hålla det man lovar skall man nog uttrycka sig mera luddigt. Dessvärre var det lika dant ifjol. Man skrev en exakt datum och sen dröjde det en tid efter denna datum innan den information som utlovades kom. Att uppträda så ger ju ett dåligt intryck med tanke på alla intreserade mässbesökare. I det fallet är ju Stockholmsmässa oerhört mycket bättre. Det är bara ett fel på mässan i Stockholm. Den ligger alldeles för långt bort från världens centrum - dvs Kungshamn tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Augustsailer 0 Postad 11 Januari , 2010 Bara jag som inte tycker att Allt För Sjön är något kul att gå på? Varför ska man gå där och drömma om båtar för 12 millioner man inte har råd med? Jag tror att om den hade en hall med begagnade båtar som privat personer fick ställa ut så skulle många fler tycka det var bättre. Kanske någon auktion med beg/nya båtgrejer skulle vara något? Lite trött på se alla nya plastbadkar med ratt.. Ska man se något classic så är det ju Riva som brukar vara där och vips så sticker priset till 5 mille.. Jag är nog inte den enda som tycker detta.. Eller? //A Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 11 Januari , 2010 Drömma är inte fel. :-) Dessutom brukar det finnas mässpriser på båtprylar. Om man tänker efter före och vet vad man letar efter kan det blir lite billigare. Eller, vem lurar jag? Billigt i samband med båttillbehör finns inte, det blir alltid en och annan onödig pryttel köpt i hastigt övermod. :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 11 Januari , 2010 Mässor har jag aldrig gått på för att hitta någon ny båt. Istället knycker jag fritt ideér för renovering eller nu byggnation av den båt jag redan har. Alltid finns någon bra idé att ta efter. Dessutom är det liksom starten på en ny säsong och jag ser faktiskt fram mot mässan (i Stockholm i mars) med samma förväntan varje år. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 11 Januari , 2010 Själv sitter jag och funderar på om jag ska gå på båda eller om Allt för sjön i Stockholm ska räcka.. var på bägge förra året. Då man bor mitt i mellan så spelar det ju ingen roll åt vilket håll man åker.. tycker dock att mässan i Stockholm är bättre. Fast Götet har ju sin charm det med.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 11 Januari , 2010 Augustsailer Jag tycker egentligen inte heller det är så roligt att gå på båtmässan. I början av 1970-talet gick jag på mässan i Göteborg varje år. Jag byggde en 27 fots havskrussare på den tiden. Sen slutade det av sig själv i och med att bygget blev färdigt och jag inte behövde vare sig få mer inspiration eller knycka ideer. Elfackmässan som vi gick på från jobbet räckte mer än väl till för att ta dö på alla önskemål att trängas runt en massa prylar som man egentligen inte var så värst intreserad av. Nån gån under 1980-talet undrade min fru, varför inte jag, som va så båtintreserad, gick på båtmässan som de flesta andra karlar i vår bekantskapskrets. Hon nästan körde iväg mig på mässan. Den var ännu tråkigare änn jag mindes den. Det fanns praktiskt inga segelbåtar och ingen 4/5 som var utställda intreserade mig ett dyft. Sen var det ju en massa motorbåtar, men det är ju helt ointressant. Dem får man ju nog av på sommaren. Det fanns ju naturligtvis en massa utrustning, men jag behövde ingen extra inspiration och dessutom hade jag inga pengar att lägga på mer saker än de jag kom på av mig själv. Efter det gick jag inte på mässan förrän år 2008. Vi var i Stockholm och hade en dag över. Min fru föreslog att vi skulle gå på båtmässan. Hon fövånar mig alltid. Vui har varit gifta närmare 40 år och hon har aldrig någonsin varit det minsta intreserad av båtar eller segling överhuvud taget. Hon tröttnade också ganska snart. Jag håller ständigt på och renoverar mina båtar. I fjol var jag i Göteborg och hjälpte min mor med nåt. Fick ett par timmar över innan mässan stängde. Jag funderade på någon form av ankarupphägning på min senaste båt, men kunde inte komma på nån lösning, varför jag smet in på mässan och hittade nåt som skulle kunna passa hos Båtsystem. När jag kom hem visade det sig att dom hade en precis sån hos Fiskarföreningen Norde på Smögen. Den var bättre begagnad och lite skavd och jag fick den för en billig peng. Lät sedan en mekanisk verkstad anpassa den så att den passade att montera. Ett ren provisorium tills jag får till en bättre permanent lösning. Bifogad bild. I år kommer jag nog att gå på nån av mässorna. Antingen i Göteborg eller Stockholm beroende hur det passar. Hållerfortfarande på att bygga om båten och det är en del saker jag funderar på inför nästa höst/vinters arbete. Fördelen med är att det finns mycket att titta på, men hade det inte varit för att det är några specifika detaljer jag är intreserad av, så hade jag aldrig gått - så rolight är det inte. tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 208 Postad 11 Januari , 2010 Nybåtshallen på Allt För Sjön brukar jag avverka på under en halvtimme, sedan över till Classic-hallen och titta på gamla båtar - har varit inne i både en Vega och Maxi 77:a de senaste åren - i kanske en timme. Sedan är det sex timmars vrida och vända och kika på prylar och ställa frågor i tillbehörshallen. Roligast är mässan när man har ett uppdrag, en smart lösning på ett problem eller någon pryl man letar efter. Fråga efter nya segel på höstmässan i Stockholm t ex är kanon! 12-millebåtarna är det för lång kö till, jag brukar titta på den för 11,5 mille istället. ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rillez 1 Postad 11 Januari , 2010 jag brukar träffa vänner öla runt lite o må prima ibland blir det båtafffär oxå Senast ändrad av rillez | 11 januari 2010 | 21:53 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nemtrix 19 Postad 12 Januari , 2010 Jag brukar ta med mig sambon och gå.......dock verkar alla barnvakter alltid vara upptagna den dagen vi ska gå så tidigare år har vi fått släpa runt på 2 små killar som är intresserade i en kvart. Förra året var vi utan barn med då blev sambon dålig näör vi var där så vi åkte hem innan allt var avverkat. I år har vi bokat hotellrum skaffat barnvakt osv för att kunna glida runt i lugn och ro. Vi bor utanför Göteborg men vi slog 2 flugor i en smäll, Mysa på hotell och gå på mässan. Tänkte köpa ett nytt spritkök iår. Och vem vet mer vad som slinker ner i påsen. Sen kommer det eviga tjötet om båtkataloger som ligger överallt i huset. Förstår inte. Nu har jag iaf tagit bort tamparna från badrummet. Även jag har noterat en dåligt uppdaterad hemsida, men det är väl som så mycket annat i båtbranchen, skyhöga priser och dålig service. Folk kommer ändå. Det jag har saknat är representanter från importindustrin. Skulle vara kul att få träffa någon som tex plockar hem båtar från USA. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ulfa 2 Postad 12 Januari , 2010 Mailade ansvarig: Skickat: må 2010-01-11 21:44 Till: Båtmässan Ämne: Kommentarer ? Dålig uppdatering av er sida, tag gärna en aktiv del i diskussionen om detta på: http://www.maringuiden.se/forum/;thread=327005 där detta diskuteras. ---------------------------------- datum11 januari 2010 21.58 ämneSV: Kommentarer ? skickat frånsvenskamassan.se Hej Tack för din rader tar på viss del av att uppdateringaran blivit sena. Vi har nog alla, inte minst jag blivit överrumplade av trycket på bokningar under mellandagaran då vi planerade att gör en hel del av uppdateringarna. Nu har jag själv gjort en hel del uppdateringar och mer kommer nu när våra närmare 275 utställare är tillbaka i tjänst. Själva utställarlistan läggs ut i morgon. Från och med i dag sker dagliga uppdateringar av hemsidan. Hoppas detta ska uppskattas och jag uppskatta och tar gärna emot synpunkter. Med vänliga hälsningar Mässansvarig Senast ändrad av ulfa | 12 januari 2010 | 19:49 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser