gittan 0 Postad 10 Januari , 2010 Hej Är det någon som vet vad detta är för motor jag är mkt tacksam för all info Gittan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ingen 0 Postad 10 Januari , 2010 Hej !. Det är en motor från Nymans i Uppsala som tillverkade de i storlekarna 3 till 4 hk, under namnen Crescent, Monark, Apollo, Wici m.fl. tillverkades troligen från 1960 - till ca: 1970. Mvh. Inge A Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ingen 0 Postad 10 Januari , 2010 Bild på motorn. Inge A. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gittan 0 Postad 10 Januari , 2010 mkt tacksam för svar tänkte ha den på min gamla myra snipa passar ju i ålder som reservsnurra vet någon om det fin delar att köpa typ impeller o så Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ingen 0 Postad 10 Januari , 2010 Hej !. Impeller finns inte i dessa motorer för de är luftkylda, övriga delar finns kanske efter lite sökande. Inge A. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gittan 0 Postad 10 Januari , 2010 Hej Du ska ett stort tack jag ropade in motorn på auktion och vet inte ett smack om den Mvh Anders Gittan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gittan 0 Postad 10 Januari , 2010 Hej Du ska ett stort tack jag ropade in motorn på auktion och vet inte ett smack om den Mvh Anders Gittan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 10 Januari , 2010 1966 var jag fem år. Farsan skulle bygga terrass till sommarstugan och hade hört att det skulle finnas fina stenplattor av röd sandsten att bryta på en ö som heter Käringen. Den ön ligger långt ute till havs med många sjömil öppet hav, ett ofta ganska ilsket hav, Gävlebukten är ökänd. Vi tog ekan med vår 4-hästars apollo och åkte ut och lastade sten. Vi lastade så bara ett bord var kvar ovan vattenytan och åkte så tillbaka till Harkskär, vilket vansinne Tänk vilka minnen som väcks bara av en bild på en gammal motor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gittan 0 Postad 10 Januari , 2010 Hej Ja det var en trevlig historiajag tänkte att jag skulle få motorn i riktigt bra skick har renoverat en gammal myra snipa och ska ha den gamla motorn som reserv lite kult Hälsningar Anders Senast ändrad av gittan | 10 januari 2010 | 17:57 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser