Jogg 0 Postad 9 Januari , 2010 kan jag köra med 280 drev i upplyft läge? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
duxand 0 Postad 9 Januari , 2010 om du har en elektrisk drevlyft ska man inte köra med drevet uppe den är till för att lyfta drevet utan belastning , man bränner väldigt lätt motorn i lyften å den är dyr. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jogg 0 Postad 9 Januari , 2010 ok tackar det var det jag misstänkte. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipperskeppare 40 Postad 9 Januari , 2010 När jag hade 280-drev körde jag ibland upptiltat på tomgång på platser där det var grund. Man tappar dock rejält med styrförmåga pga att propellern verkar snett uppåt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Magnusjansson 0 Postad 9 Januari , 2010 Hur mår knutarna då? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipperskeppare 40 Postad 10 Januari , 2010 Dom mår nog ungefär lika illa som om man kör i en skarp kurva, eller kör upptrimmat med ett drev med powertrim (finns ju också 280-drev med powertrim). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 10 Januari , 2010 Max uplyft är väl beach-läge. Om maxvarv är 1000, strax över tomgång. Knutarna gillar inte stora vinklas så undvik det läget så mycket som möjligt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipperskeppare 40 Postad 10 Januari , 2010 Tänker man köra upptiltat på tomgång kan det vara en bra idé att i början ha någon som håller koll på hur högt drevet ligger, både för knutarnas och manöverbarhetens skull. Det finns ju ingen indikering, förutom en lampa som talar om att drevet inte är i bottenläge. Det går att få ett hum om drevläget genom att lyssna, framförallt hör man hur avgasljudet förändras. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser