nimbus800 0 Postad 8 Januari , 2010 Hej! Min dator har slutat o funka.Så nu har jag förlorat alla mina favoriter. Jag hade en sida där det fanns massor med manualer o instruktionsböcker. det va en norsk sida. Hoppas någon kan hjälpa mej med att få adressen tillbaks MVH Bengt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
draco23 2 Postad 8 Januari , 2010 Hej. www.baatplassen.no Var det den du menade? //Erik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pheubus 2 Postad 8 Januari , 2010 Hur menar du att den har slutat funka? Har du testat om det är hårddisken det är fel på? Om det är en stationär dator så är det bara att ta ut den och sätta in den i en annan. Det går också med bärbara men det behövs ibland att man köper en adapter för någon hundralapp. Om den nya datorn inte hittar hårddisken direkt kan du ladda ner en partition recovery program som kan testa om det endast är partitionen som har gått sönder eller om all data är borta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 8 Januari , 2010 Ibland går det att rädda hårddisken genom att sätta in den i en annan dator, som har ett operativsystem istallerat. Går knappast att bara sätta in hd:n rakt av då processor och bios troligtvis kommer att gnälla. Men ibland går det tydligen för jag gjorde det men min burk när jag brände mitt moderkort för några månader sen och köpte ett nytt. Bara att byta, men då var det samma processor.. Om du har kvar hd:n skulle jag skaffa ett externt hårddisk-chassi och montera hd:n i. Sen är det bara att koppla in den i USB uttaget och leta reda på alla viktiga filer du vill ha kvar. Ska du använda hd:n igen genom att formatera den så kan du säkert få låna någon kompis dator och flytta över filerna till hans och bränna ut på CD-skiva innan. Ett hårddisk-chassi brukar kosta mellan 2-400 kr. Har själv 5 st.. Där jag har bilder, filmer, musik och viktiga filer som jag inte vill bli av med. Själva filen med dina Favoriter går att kopiera över... Senast ändrad av Daniel_B | 08 januari 2010 | 19:24 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nimbus800 0 Postad 8 Januari , 2010 Ja det va den adressen jag sökte. Men tyvärr hade dom inte det ja sökte. Så om någon vet var man kan hitta manual till mobitronic 945-012-ta. En fråga till. Någon som vet vad det är för skillnad på echopilot silver 1, 2, 3. Har kollat runt men hittar inget om det. Hårddisken är kass tyvärr Tack så mycket för hjälpen Bengt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 8 Januari , 2010 komponent fel på styrkortet i hdd prova med frysning, bara låst pickupp knacka igång den sen slavar du den på annan dator och plockar ut det du behöver. Det mesta brukar gå att återställa även om man med vilje velat dölja information. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Styrbjrn 1 Postad 9 Januari , 2010 Är det inte olika givare till dom? jag tror att det är så det är. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pheubus 2 Postad 9 Januari , 2010 Hur många datorer har inte operativsystem installerade? BIOS eller operativsystem gnäller inte om man bara ser till att hårddisken är en inställd rätt (master eller slave) samt att det kan krångla om hårddisken har NTFS (filsystem) och du vill köra den på en mac (det brukar gå att läsa och kopiera hårddisken men inte ändra nåt på den). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 9 Januari , 2010 Tja.. jag tolkade dig som att du menade att han bara skulle flytta över hårddisken och använda den som c: rakt av i en annan burk.. när du skrev: Om det är en stationär dator så är det bara att ta ut den och sätta in den i en annan. Detta kan medföra vissa problem, som inte inträffar om man kopplar in den som slave. Tror nog att vi är på samma våglängd trots missuppfattningar.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser