Gedda 24 Postad 17 Januari , 2010 Kom igen nu RR. du har vart med snudd på lika länge som jag och uppenbarligen varit mer aktiv än vad jag varit. du vet lika väl som jag att sådana här dårar ger sig efter ett tag.. så snälla jag ber dig. avregga dig inte härifrån. du tillför massor!! mvh MackanGedda Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 17 Januari , 2010 Ringhede, eftersom jag ofta snubblar över tangenterna så vet jag inte om jag tillhör dessa vissa personer du skriver om, kan vara så. Men jag vill precis som Gedda att du stannar kvar på forumet för du tillför enorm mycket och har gett forumet en annan dimension genom din sköna trådar om allt annat möjligt plus mycket om båtlivet. Mats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sea-ray_230 0 Postad 17 Januari , 2010 Instämmer fullt med föregående talare Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ringhede 6 Postad 17 Januari , 2010 Hej Mats Nej knappast dig jag syftar på utan diverse skumma figurer som ibland återkommer i ny skepnad (nick) Inte Gedda heller och knappast Sea-ray eller vad han nu heter i verkligheten. Har försökt hålla en ok profil här även om jag ibland hamnar snett. Alltid med mitt riktiga namn för att visa att jag står för vad jag skriver. Vet att de flesta undviker detta och kör med nick för att undvika trakaserier. Jo jag har haft och har kontakt med några före detta MG medlemmar som blvit trakaserade. Men mitt beslut att försvinna var nog förhastat då jag får stöd från flera håll att stanna kvar. Jo jag har varit med på MG ganska länge nu och har beslutat att göra ett försök att stanna ett tag till. Tack för ert stöd, det behövdes. mvh Roland Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Styrbjrn 1 Postad 17 Januari , 2010 Hej Roland. Jag hoppas att jag inte gjort dig nått ont men jag misstänker att det är sådana som mig du syftar på. Jag har starka åsikter och ibland kan det slå över lite men jag vill ingen nått ont. Jag har och lever ett liv som kan låta otroligt men jag säger oftast bara som det är. Jag skall försöka tona ner mig själv lite och bli mera neutral i mina debatter och jag ber dig Ringhede att du stannar på Forat för jag gillar dig och det du skriver och du tillför mycket här. kanske till och med mer en vad jag själv tillför i vissa ämnen. Jag hoppas att vi kan mötas nånstans på mitten och sammsas på forat och sen lovar jag att om jag ser dig på sjön nån gång så skall jag bjuda över dig på en flaska rom. /Styrbjrn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 17 Januari , 2010 Jag måste säga att det är lite synd om du reggar av dig! Uppskattar dina inlägg!! Öppna forum på Internet är på gott och ont rätt mycket lekstuga. Rätt mycket får man bara glida över och låta folk tröttna på att vara barnsliga. På MG kommer det såpass mycket nyttig info så det är värt att hänga kvar åtminstone för min del. Möjligen skulle det vara bra med en ignorera-funktion på MG dvs att man slipper se inlägg från vissa personer som bara ger en högt blodtryck och provocerar svar i hastigt mod. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ringhede 6 Postad 17 Januari , 2010 Hej Styrbjörn Jo det är dig och några fler jag syftar på. Jag är ärlig och svarar därför så här. Du har inte gjort mig något direkt ännu, men indirekt, och du ställer till på forumet. Du kanske är ärlig och vänlig människa innerst inne och kanske missuppfattas. Alla kan bättra sig och ditt raka inlägg, som jag citerar, pekar på en annan trevligare människa än den du uppfattas som i många inlägg. Just rakhet, ärlighet samt ett bra stycke hyfs är sådant som jag uppskattar. Det jag absulut ogillar är motsatsen samt sådant som förstör för andra människor. Ibland kan det vara bra att prata ut om sådant och att gå omkring med knuten högerhand gör inget till det bättre. Precis som du så har jag åsikter om en del men du verkar av flera missuppfattas och det är inte bra. Ser fram emot en possitiv utveckling och kanske du klarar av att få fler vänner på forumet. Om vi hjälps åt kan MG behålla en positiv miljö för alla. mvh Roland Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 17 Januari , 2010 Hoppsan, ett proffs som hänger på MG? :-) Är ni ute och vimsar utanför Ume? (AIS trackline) Mycket jobb på gång? Senast ändrad av Anders_St | 17 januari 2010 | 14:16 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ringhede 6 Postad 17 Januari , 2010 Hej Anders Jo lite så tänkte jag. Vad blir kvar på internet om man ger upp så lätt? Jag är aktiv även på facebook och där kan man själv välja att lägga till och plocka bort de som inte ligger på samma våglängd, Även aktiv på flera andra forum och på de flesta lyckas man hålla rent från de problem som MG har. Trevligt att du upskattar min inlägg. mvh Roland Senast ändrad av Ringhede | 17 januari 2010 | 14:27 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 17 Januari , 2010 Kanske jag faller in under kategorin några fler? Inte så jag hoppas det, men möjligt är det ju eftersom jag sällan är tyst med vad jag tycker o tänker.. dock står jag alltid för det jag säger och sånt passar inte alla. Jag har alltid uppskattat dina inlägg, även i de fall jag inte håller med och är glad för att du beslutade dig för att stanna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 17 Januari , 2010 i allafall i maskin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ringhede 6 Postad 17 Januari , 2010 Nej jag har ingen rätt att döma andra och har ett relativt stort acceptansområde eftersom vi alla är olika. Så jag försöker undvika att stoppa folk i olika fack. Dock finns ett fack och det är för sådanna som medvetet stör eller ger sig på andra och värst är när de sedan försöker dölja vad de gjort genom att redigera sina inlägg. Inte fint. Tycker det är viktigt att man står för vad man skriver och gör. Och ibland kan man göra fel och då bör man be om ursäkt eller på annat sätt visa detta. Märker man att andra reagerar negativt bör man ta sig en funderar och kanske korrigera sitt sätt. Internet är lurigt och det är lätt att förhasta sig och man bör då gärna fundera lite på vad man skriver så man inte sårar någon annan. Jag tycker om när man är rak men ibland får man se upp så inte mottagaren tar det på fel sätt. Mycket possitivt att även du uppskattar mig här på forumet och jag uppskattar även dig. Jag förstår att många undviker att visa sina riktiga namn men att man då åtminstone kan ha sin sjöbod lite uppdaterad så man ser vilken typ av båt man har och att som du gör visar att du KillerBoo är en trevlig Värmlänning som troligen både kan hantera en segelbåt och olika motorbåtar. Så även om man irriterar sig på Styrbjörn så verkar det finnas en possitiv sida hos honom också och det är den sidan jag hoppas få se mer av. mvh Roland Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 17 Januari , 2010 Vi kan nog överleva även om det kommer fler rattnallar En liten glimt i ögat mellan elakheterna så lyfter det mesta hehe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Styrbjrn 1 Postad 17 Januari , 2010 Inlägget raderat av moderator Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sea-ray_230 0 Postad 18 Januari , 2010 Inlägget raderat av moderator Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Isbrytarn Postad 18 Januari , 2010 Inlägget raderat av moderator Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Styrbjrn 1 Postad 18 Januari , 2010 Inlägget raderat av moderator Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst moderator Postad 18 Januari , 2010 Nu är det nog pratat om Styrbjörn som person i denna tråden. Fortsätt gärna diskussionen ang frysskador osv men lämna denna personliga diskussion om honom utanför alt i dösnack. Tråden kommer rensas på allt oviskommande from nu. Tjafsas det mer kommer tråden tas bort. Senast ändrad av moderator | 18 januari 2010 | 08:58 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sea-ray_230 0 Postad 18 Januari , 2010 Tack Moderator! åter till trådens mening- Är det någon som märkt av frystomten än? Kanske för tidigt men nu när det blir mildare så brukar vatten under motorn som verkar komma från ingenstans vara ett oroande tecken. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 136 Postad 18 Januari , 2010 Bra med trådåtergång, ja... Har inte varit i och kollat efter än... väntar tills vårrustningen, och hoppas på frånvaro av frystomten och dess obehagliga överraskningar... Men motor och drev är konserverade, det enda jag missat är att plocka bort färskvattenpumpen... jag vet inte om den var torrkörd eller ej, det får som sagt ge sig till vårrustningen... jag är inte jätteorolig i o m att jag hann konservera innan köldknäppen drog till... men lite pirr i kistan är det allt, när man tänker på hur det kan gå... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Alf_Von_Sil 2 Postad 18 Januari , 2010 Har inte hunnit kolla än, kommer inte ens in i motorutrymmet. Jag har tätat till båten äckligt bra i år. Och lagt in 20kg torrbollar överallt, kommer inte in i båten överhuvudtaget. Men jag längtar så då jag kan börja riva i all tätning och börja jobba med båten. GUD vad jag längtar. Om 2 månader, då jäklar är det dags på allvar. Här listan som skall göras. 1. Byta batteribank 2. Byta limpor 3. Byta ut motorumsfläkten plus sätta in en till. Sedan skall jag dra om luftslangarna också så de placeras optimalt så den verkligen suger ut bensinångor om det skulle bli sådana. 4. Röja upp babords sida i motorutrymmet. Gjorde stybord i höstas, och det blev grymt snyggt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ringhede 6 Postad 18 Januari , 2010 Hoppas verkligen jag slipper frysskador och tomtar vill jag inte se på ett bra tag Första vinten på länge som varit så kall och lång. Gjort vinterservice efter alla konstens regler och bara hoppas att det går vägen. Även en villavagn som jag hoppas vattensystem klarat sig. mvh Roland Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser