Ingen 0 Postad 27 Mars , 2010 Hej !. Lycka till med renoveringen av din Stor-Speedy !!, Hade en kompis som byggde en 1967 eller -68 han körde med en 20 Mercury, och den gick bra så med din motor går det säkert undan !, vad jag minns så var båten mycket stabil i sjön. Så lycka till ! ( lägg gärna in några bilder på den ) Mvh. Inge A Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ingen 0 Postad 27 Mars , 2010 Länk till lite båtnostalgi från tiden då det byggdes sportbåtar i garage och källare. Åke sundstedts konstruktioner & ritningssatser förverkligade båtdrömmen för många ungdomar på 60-talet !!!. http://www.linkoping.bonet.se/sundstedt_sund/cyklon/kat.html Mvh. Inge A Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ingen 0 Postad 2 April , 2010 Hej ! Har passat till däcks-skivorna och skall limma & skruva dit de när jag behandlat med epoxi på undersidan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ingen 0 Postad 2 April , 2010 En bild till Mvh. Inge A. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ingen 0 Postad 2 April , 2010 Och den sista för denna gång . Inge Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gonzales 0 Postad 2 April , 2010 Den ser fin ut! När ska du sjösätta den? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ingen 0 Postad 2 April , 2010 hej ! Förhoppningsvis i tid för Träbåtsfestivalen i karlskrona 4/7,om jag hinner få allt klart, jag har lyckats att hitta lite delar till motorn, impeller packboxar packningar mm. så jag hoppas få fart på den så jag kan testa det hela i sommar. Inge A Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ingen 0 Postad 12 Maj , 2010 Bild på lite propellergodis till min Crescent motor, Michigan Bronz 9 1/4 x 11 samt 9 1/4 x 12 skall försöka att få tag i en 9 1/4 x 13 för att testa, men den kanske blir för bra !, men testa vore roligt. Har nu vänt Speedyn och primat botten sedan är det bara två lager topplack kvar så är den färdig undertill. Mvh. Inge A Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ingen 0 Postad 6 Juni , 2010 En rapport från mitt Bygge av Speedy. Det börjar att närma sig provtur !!, Motorn är genomgången och har fått ny impeller samt packboxar i pumphuset, har även haft avgaslocket borta och rensat kylkanalerna samt bytt till en fungerande termostat. Provkörningen i tunna gick bra så jag hoppas att slippa ta till en av mina reservmotorer ! Lägger ut lite bilder på nuläget. Mvh. Inge A. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
minbuss 1 Postad 6 Juni , 2010 Hej Inge! Var har du fått tag i ritningen? Imponerande bygge, nice. Hade varit kul att bygga en Speedy nu efter min Sweet Sixteen. sten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ingen 0 Postad 6 Juni , 2010 Hej ! Finns en länk lite längre upp i denna tråd. Mvh. Inge Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ingen 0 Postad 14 Juni , 2010 Nu är det snart dags att provköra Speedyn !! Mvh Inge A Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ingen 0 Postad 14 Juni , 2010 en bild till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ingen 0 Postad 14 Juni , 2010 Och den sista för denna gången, återkommer med lite bilder från provkörningen snart !. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gonzales 0 Postad 14 Juni , 2010 Var och när kommer provkörningen att ske? Du kan maila mig, om du inte vill att hela Sverige ska komma. Senast ändrad av Gonzales | 14 juni 2010 | 22:22 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ingen 0 Postad 15 Juni , 2010 Skall ske mvh Inge Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ingen 0 Postad 26 Juni , 2010 Äntligen i sjön för test !! mvh. inge A Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ingen 0 Postad 4 Augusti , 2010 Filmlänk från Fri Fart på Göta Kanal, Massor av klassiker racade hela dagen, Underbart !!!!. Mvh. Inge A Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rejser_petter 0 Postad 25 September , 2010 den blev ju sten tuff!! håller oxå på att bygga en liknande sportbåt http://www.maringuiden.se/forum/;thread=369130&highlight=minimost jag bugar o bockar för dig inge(n) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser