961118 0 Postad 7 Januari , 2010 hej Jag har en ribbåt som är 2.90 lång och på den har jag en yamaha 15 hästare 4 taktsmotor och jag undrar om det funkar att hänga på en 25 hästars äldre 2 taktare och om det skulle funka och båten gick upp i planning hur många knop extra skulle båten få då? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Styrbjrn 1 Postad 7 Januari , 2010 inga problem alls. det är därimot svårt att svara på hur fort den kommer att gå när man inte vet vad den gör idag. Jag gissar att den kanske gör ca 29,3knop men det är en ren gissning. Behöver mer info ang båten för en nogrannare uträkning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
961118 0 Postad 7 Januari , 2010 Jag vet inte exakt hur fort båten går idag jag har just monterat gps ska kolla upp farten i vår men på yamaha sa dom att den gjorde runt 25 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Styrbjrn 1 Postad 7 Januari , 2010 då kommer den nog göra 34,2 på GPS. Skriv in här när du har mätt så får vi se hur nära det stämmde. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
961118 0 Postad 7 Januari , 2010 Ok jag ska skriva in det när jag lägger i båten i vattnet Tack för svar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser