faber 0 Postad 7 Januari , 2010 Vad tror ni om denna handburna plotter? Jag tänker framförallt på hållbarheten. Mycket som kan gå sönder inuti med tanke på Mp3-spelare osv? Den har inbyggd elektronisk kompass och det känns ju praktiskt iaf. Erfarenheter? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eirisch 1 Postad 8 Januari , 2010 Ser lite dyr ut, och för mig är märket lite udda. Om du kan tänka dig en mindre skärm föreslår jag Garmin Vista HCX. Har haft min i 2 år och är fantastiskt nöjd. Nackdelen med de små skärmarna är förståss överblicken. Den får du dock inte även om du går upp i storlek. Min GPS har varit med på cykling i alperna, vandring i sverige och europa, bilnavigering i både stad och på motorväg och nu senast en hel säsong i båten. Helt oslagbar manick! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gaidin 298 Postad 8 Januari , 2010 Jag har en äldre iFinder, från runt 2004, billigaste modellen på den tiden och rent kvalitetsmässigt har den varit OK och klarat alla mina tappat i durken-manövrar och ligga i regnet... Lite trög i starten, den tar tid att hitta positionen men i övrigt är jag nöjd. Jag har dock inte några kartor i min, den har uteslutande använts för enklare navigering i kombination med papperskort. Jag tycker inte Lowrance är ett uddamärke. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser