dale14 0 Postad 6 Januari , 2010 Hej, Nu när temperaturen börjar krypa ned mot 20 minusgrader började jag tänka på min stackars Flipper 575 som ligger ensam ute i skärgården på en trailer. Fick väldigt bråttom i höstas och eftersom det är första säsongen hade jag ingen direkt erfarenhet av vinterförvaringen av båten. Jag har inte tagit ur någon bottenplugg, och jag vet inte om det finns någon sådan på båten. Så vad tror ni? Finns en bottenplugg och i så fall vad kommer hända om det spricker någonstans. Är det skroten som gäller för båten? Tacksam för svar.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pgh73 2 Postad 6 Januari , 2010 Jag köpte en Flipper 575 från -89i höstas, tror jag det var(årsmodell alltså) och kom att tänka på detta när det var vatten i båten. Det finns ju ingen bottenplugg på båten. Vilket gör att det är lite meckigt att länsa den. Den ligger ganska ofta på trailer vilket hade gjort det lätt att tömma via bottenpluggen men som sagt det finns ingen på min båt iaf. /Pär Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flummo 2 Postad 6 Januari , 2010 Glasfiber (som jag utgår från att det gäller) har egenskapen att det praktiskt taget alltid går laga, det är bara en fråga om tid och pengar. Så länge det finns nått kvar att lappa ihop, gärna utan att vara allt för deformerat, så går det fixa. http://www.arneolsenab.se/old-web/galleri.html Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
dale14 0 Postad 6 Januari , 2010 Det låter ju hoppfullt... min är från -76 men det kan mycket väl saknas. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipp760 0 Postad 7 Januari , 2010 Den Flipper 570 från 1976 som vi haft hade ingen dyvika, endast ett luftningshål där tanke står. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser