Setter 1 Postad 5 Januari , 2010 Kan ni några namn på bra besiktningsmän för motorbåtar i Göteborgsområdet? Hur ser prisbilden ut för en besiktning av en båt typ Ryds 23WA ? Jag är i köpartagen och har 2-3 objekt som jag är intresserad av, men det känns som om man borde ta med sig en kunnig person när det trots allt rör sig om 200k. Senast ändrad av Setter | 05 januari 2010 | 12:00 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zinderella 0 Postad 6 Januari , 2010 Godfortsättning! Med tanke på årstiden så antar jag att båten ligger på land eller är förvarad inomhus. Ring till närmase ÅF för Ryds på platsen där båten förvaras och be att få tala med den person som ansvarar för service. Det säkert den person som har störst erfarenhet av båttypen. Det är kanske så att du inte fårett snyggt protokollöver divfel, men du får enuppgift på vad som inteär helt i sin ordning medbåt och motor. Det rör sig trot alltinte om någon stor båt med en massa el och utrustning båten är heler inte äldre än max 5-6år- /Zinderellal Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Minuten 9 Postad 6 Januari , 2010 En av göteborgs alla besiktningsmän är Jan kopperud. Hör gärna med honom så får du reda på priser med mera. http://www.batbesiktningsmannen.org/index.php/soek-besiktningsman/12-contacts/2-jan-kopperud Håkan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipp760 0 Postad 6 Januari , 2010 Hos SBU finns ett antal besiktningsmän listade, http://www.batunionen.com/StaticPages/Search_Inspector.aspx?ID=89&ParentID=1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Minuten 9 Postad 6 Januari , 2010 Jag är en av dessa besiktningsmän, och jag är aktiv i Göteborgsområdet. Men vi gör en säkerhetsbesiktning som inte är lika omfattande som den besiktning som görs av tillexempel Jan Kopperud, och lämpar sig inte lika bra vid båtköp, men visst kan någon av oss hjälpa till om det känns rätt för köparen, det skiljer ju en del i pris. Säkerhetsdetaljerna kanske är det som är mest intressant för den egna båten när det gäller att undvika framtida olyckstillbud med brustna skrovgenomföringa, gas och bränsleläckage, och pollare som inte sitter tillräkligt hårt i skrovet/däcket med mera. Håkan Senast ändrad av Minuten | 06 januari 2010 | 23:31 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser