Styrbjrn 1 Postad 7 Januari , 2010 Vilken tur! Då är jag inte ett Troll! Jag har alltid intresse av faktadiskussionen och tycker absolut inte om när människor är elaka och blir arga på varandra. Jag tycker att begreppet Troll har andvänts för ofta på detta forum utan belägg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
perra_linden 0 Postad 7 Januari , 2010 Nä.. du är ju en Tomte Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yammamoto250 2 Postad 7 Januari , 2010 Ha ha Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Styrbjrn 1 Postad 7 Januari , 2010 nej inte nu längre. Julen är slut och tomten har svidat om till finskjortan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 7 Januari , 2010 Desutom har jag hört att det går att gömma ip nummret med en speciell tjänst på World wide webb. Som moderator på ett annat forum stöter jag ibland på ip nummer som inte går att omvandla till adresser och det är nog sådana som har den tjänsten. Har inte behövt agera mot någon senaste åren men att gömma sig är väldigt svårt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 7 Januari , 2010 Hmmm.... nä.. Det är faktiskt (för?) lätt att gömma sig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Styrbjrn 1 Postad 7 Januari , 2010 eller bara troll Troll = människoliknande men ful, klumpig, och enfaldig sagofigur som tros leva i otillgängliga skogs eller bergstrakter Internet = är världens största datornätverk och ett system för enkel och effektiv kommunikation av text, ljud och bild. epost och fildelning är populära användningsområden för Internet. Det har gjort det möjligt att kommunicera världen över och har haft en stor betydelse för multinationella företag. Ok att dom orden tillsammans bildar någon typ av påhittat skojare som inte medverkar i svenska akademins ordbok, men att särskriva dom, då missa poängen totalt. /jag vet att jag kastar sten i glashus nu Senast ändrad av Styrbjrn | 07 januari 2010 | 21:25 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gaidin 298 Postad 8 Januari , 2010 IPnummer som inte går att omvandla till Friendly name behöver inte innebära något skummt, bara att det inte finns en reverse zone hos den som håller nätet i sin DNS. De tjänster som gör att man kan dölja sitt IPnummer bygger på en Proxytjänst som helt enkelt ger dig ett annat IPnummer än det du har fått tilldelat av din internetleverantör. Det finns begränsat med fria sådana tjänster och man skulle enkelt kunna spärra dessa IPnummer om det behövs, allt eftersom man ser att trollen dyker upp från dessa adresser. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser