Amanda31 21 Postad 4 Januari , 2010 Beklagar att jag kommer med enfaldig fråga. Men jag har skaffat en halvtonnare/31-fotare som är amatörinredd och ganska ojämn i kvalitetn. Jag vill göra en del tillbyggnader och ombyggnader, tex. hyllor, skåp och skott. Jag vill använda samma träslag som redan finns, men jag kan inte avgöra om det är mahogny och teak. Dessutom verkar några av träytorna, framför allt skotten, betsade vilket ger en mycket mörk ton. Hur bär jag mig åt för att avgöra vilket träslag som använts? Var hittar man material för inredningsbygge? Finns det några särskilda kvaliteter man ska välja? /s Senast ändrad av Amanda31 | 04 januari 2010 | 02:08 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 4 Januari , 2010 Skulle vilja sätta en tia på mahogny av bilden att döma, men jag skulle ha åkt in på ett snickeri och tiggt till mig en liten spillbit av varje sort för att vara hundra. Sök på t.ex ädelträ så kommer det upp ett antal leverantörer(på eniro), bor själv i göteborg och hittar mycket bra inredningsmaterial på Abi-trä. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 240 Postad 4 Januari , 2010 Kolla i den här tråden. Vet inte om du blir klokare av det.http://www.maringuiden.se/forum/;thread=22771 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser