Terrafobica 68 Postad 2 Januari , 2010 Se hit nu! Har länge irriterat mig på det gigantiska salongsbordet i min Bavaria 31 Cruiser. Bordet är fint och säkerligen standard för fler modeller än minstingen 31:an, men i denna båt stjäl det för mycket plats. Jag vill att det ska vara fällbart även på babords sida och så vill jag ha det på skenor så att det går att skjuta i båtens längdriktning. Så, alla snickare i stockholmstrakten, kom ner nu till båten och fixa det åt mig. (nåja, alla snickare behöver inte komma) Senast ändrad av Terrafobica | 02 januari 2010 | 13:09 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jimsan 0 Postad 2 Januari , 2010 Lossa bordsskivan och ta med den till snickeriet så löser dom det åt dig, Tror att skivan bara sitter med åtta skruv. Klaffarna kan du demontera en och sedan få två nya att montera. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 2 Januari , 2010 Terrafobica Det hade väl vart trevligt om Stockholms alla snikare hade kommit på besök i din båt - samtidigt! Kom osökt att tänka på vad en arbetsledare på Skånska cemetguteriet - det var innan man bytte namn till SKANSKA - alltid brukade säga;Träarbetare kan jag få tag på hur många som helst, men snickare är det ont om tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
minbuss 1 Postad 2 Januari , 2010 Lustigt. Har precis gjort iordning exakt likadant bord åt en Bavaria 31 ägare. Klöv skivan så han fick en klaff mot soffan, plus sågade upp ett avlångt hål i bordsskivan med ett lyfthål i. Flyttade ner botten 330mm och gjorde två nya hela sidor till underredet. Plus ett flaskställ i underredet. Bordsskivan är skruvad med 4 skruvar och är åxå limmad . Snickare på Väst förlåt Bästkusten. ;-) sten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 185 Postad 2 Januari , 2010 Om det är som jimsan säger har du ganska nära till Lindborgs Snickeri vill jag minnas. Annars finns ju Pondus Snickeri på Pipersgatan, de är trevliga. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 2 Januari , 2010 Det där lät intressant! Jag har mailat dig Sten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser