Gå till innehåll
lördag 22 mars 2025
Amanda31

Salongsbord

Rekommendera Poster

Har en halvtonnare one off som är 31 fot. Ungefär som en Scampi alltså. Amatörinredd med ojämn kvalitet. Som salongsbord sitter nu ett Lagunbord på alustativ - ett sådant bord som man brukar använda i sittbrunnen. Funkar ju bra i sittbrunnen, men varken snyggt i ruffen, funktionellt eller tillräckligt stort.

Så jag behöver bygga eller få tag på ett nytt salongsbord med nedfällbara bordshalvor. Någon som har tips på lösningar, ritningar eller vet var sådana kan beställas?

Bifogar bild på båten och ruffen med befintligt lagunbord.

Senast ändrad av Amanda31 | 02 januari 2010 | 00:59

post-10012916-1394236194,7968_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ok. Verkar klokt och ska kolla detta. Men med en vettig ritning och tips kanske man kan bygga själv och hålla kostnaderna nere.

/s

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ta en sväng på båtmässan i vår med kamera i bagaget och låt dig inspireras hur detta är löst på moderna båtar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Köpte en färdig bordskiva i teak och ett stabilt höj- och sänkbart bordsben på Seasea. Lät en snickare såga upp bordet så att jag kan fälla ner skivorna. Nu ska jag bara hitta ett par bra fällbordsbeslag (tips???) eller montera ett par löstagbara stödlister under bordskivan vid uppfällnig. Hamnade under 2500.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...