Styrbjrn 1 Postad 19 Januari , 2010 jag önskar inget hellre en att få komma tillbaka Styrbjrn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Styrbjrn 1 Postad 19 Januari , 2010 jag ska skärpa mig jag lovar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gaidin 298 Postad 19 Januari , 2010 ÄNu har väl inte Björnen begått, så vitt jag har sett, några så hemska saker som skulle resultera i banning, mest lite grodor och lustiga inlägg. Kom igen nu Styrbjörn, svara på min vänförfrågan på fejsbock och allt blir bra :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Styrbjrn 1 Postad 20 Januari , 2010 Jo det verkar som jag har begått endel eftersom jag är vräkt från mitt ip nummer. men jag ångrar mig bittert och länktar redan tillbaka. vad är det för förfrågan du pratar om. jag har inte fått nån. har du skickat den till styrbjrn@hotmail.com?jag har inte facebook men jag kanske ska skaffa nu när man är portad här. Moderatorn, Jag hoppas du inte blir sur att jag har loggat in. Jag är på resande fot och fick tag i ett ledigt ip. jag håller mig i min egen tråd i dösnack iallafall. Dom allra bästa hälsningar/Styrbjrn Senast ändrad av Styrbjrn | 20 januari 2010 | 14:05 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Styrbjrn 1 Postad 31 Januari , 2010 tjenare moderatorn. hur går det med min access? JAg kommer fortfarande inte in på mina IP nummer. jag har ju bättrat mig. Dom senaste inläggen jag skrivit talar för sig själv. jag har skrivit ett mail till er men inget svar hitills. vad krävs för att man skall få logga in igen? konstigt att man inte får svar när man skickar ett seriöst mail. Simma lungt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 6 Februari , 2010 jo, jag är böjd att hålla med dig (Usch, nu bryter jag mot mina egna principer haha). Dina senare inlägg har varit klart mer seriösa än de andra tillsammans. Om inte MG svarar på dina mail tycker jag det är riktigt svagt: Oavsett anledningen till att man skickar ett mail (ris, ros eller bara allmänna frågor) så ska ett mail som ställs till ett företag besvaras så fort det bara är möjligt. I dagens IT-samhälle dömer många (jag bl.a.) ett företags seriositet med utgångspunkt från bl.a deras vilja att besvara mail. liksom man förr ratade företag som inte svarade i telefon förrän efter 9e försöket... Oavsett om man är kund, leverantör eller bara har några frågor så SKA ett mail besvaras, så är det bara. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst moderator Postad 6 Februari , 2010 Och mailet ÄR besvarat. Därmed inte fritt fram att bli påsläppt hur som helst. Det är fortfarande ADMIN som styr den biten och vad jag vet så kommer styrbjörn bli påsläppt inom kort. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Volvo_Penta 720 Postad 6 Februari , 2010 När man som ordningsman dessutom hånfullt kallar Styrbjörn Rattnalle anser jag att man passerat gränsen! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 7 Februari , 2010 Äsch, ta inte saker o ting så allvarligt, jag tyckte det var rätt fyndigt och hittade inget hån i den omskrivningen av nicket. Mod: Bra att du klargjorde mailfrågan. Det ser riktigt illa ut när företag och kommuner nonchalerar de kontakter som tas genom mail och hemsidor Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Volvo_Penta 720 Postad 8 Februari , 2010 Nej, jag håller faktiskt inte med Dig. En moderator är representant för regelverket och en väktare därav. Därför skall en moderator vara helt korrekt i sitt uppträdande. Om moderatorn inte klarar av denna korrekthet finns bara en sak att göra: Omgående lämna in befälsbrickan! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Styrbjrn 1 Postad 8 Februari , 2010 som Moderatorn skrev så är mailet nu besvarat men det var det inte när jag skrev mitt tidigare inlägg och det var ju därför jag gick in och skrev i min tråd i dösnack för att få en reaktion. Jag har nu fått ett svar som jag är nöjd med och Modden och admin undrade varför jag inte respekterade reglerna och loggade in endå trots att jag var spärrad. dom ville ha svar på detta för att sen ta ställning till om jag ska släppas in eller ej. Jag svarade men har inte hört ett ord efter det. Jag kan ju inte klaga då jag har gjort bort mig här och är portad men jag kan ju ångra och lova att jag ska sköta mig i fortsättningen. och då tycker jag även att modden och admin kan ge mig ett besked. ex vis att dom berättar vad som krävs för att jag skall bli påsläppt igen eller berättar hur lång tid jag ska vara portad mm. just nu känns det som jag inte har en aning vad som kommer hända och jag vill ju inget hellre en att komma tillbaka men om dom inte vill släppa in mig inom en rimlig tid så är det ju frågan om styrbjörn ska finnas på forumet överhuvudtaget. ja menar jag finns ju kvar och alla mina inlägg men jag kan ju inte gå in och skriva. det blir lite som att vara med men inte ha nått att säga till om. Att dom kallar mig Rattnallen rör mig inte i ryggen. jag har väll förtjänat det men samtidigt håller jag med Volvo Penta att man kanske inte ska säga så om man är mod men somsagt jag har inte tagit illa upp men det kanske finns andra som skulle gjort det men jag tror att modden vet vad jag är för typ av person och vet att jag inte tar illa upp. Dom allra bästa hälsningar Styrbjrn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst moderator Postad 9 Februari , 2010 Enl Stavhammar så är IPblocken släppt på dig Styrbjörn så du ska kunna nyttja MG som vanligt så att säga. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Styrbjrn 1 Postad 9 Februari , 2010 Tack! Det känns skönt att vara tillbaka /styrbjrn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
perra_linden 0 Postad 9 Februari , 2010 Tjoho Nallen.... eh jag menar Styrbjrn är tillbaka, Välkommen!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Styrbjrn 1 Postad 9 Februari , 2010 man tackar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Styrbjrn 1 Postad 16 Februari , 2010 OS guldet satt som en smäck! En riktigt trevlig tjej den där Kalla. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sea-ray_230 0 Postad 23 Februari , 2010 F-n styrbbjörn. du har nästan försvunnit, men jag gillar den lägre profilen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 25 Februari , 2010 Visst gillar man den nya lägra profilen, men i tråden sportdårar är han sitt gamla jag igen.......lite kan du väl haka på igen styrbjörn! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lamon 1 Postad 28 Februari , 2010 Har den björnen ratt ?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Styrbjrn 1 Postad 1 Mars , 2010 Har Lamon motor eller sitter tanten din och paddlar därunder? Kul att se att du still going strong Westis. Hoppas att det har löst sig på arbetet för dig? /Vi ses på mässan!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 1 Mars , 2010 Tack för din omtanke Styrbjörn! Det hade säkert löst sig på jobbet, men jag tog ett avgångvederlag och slutade..... började på nytt jobb dagen efter, med 2 timmars mindre resande per dag, så jag är nöjd! Jobbar numera i livsmedelsindustrin istället för bilindustrin, inte lika konjunkturskänsligt i alla fall! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Styrbjrn 1 Postad 12 Mars , 2010 Gött att höra att allt löst sig på bästa sätt för dig! Vågar jag skruva upp tempot på forat eller riskerar jag att fara dit pepparn växer ? / En som är lugn som Verums hälsofil! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
labbibia 3 Postad 12 Mars , 2010 Jag har förstått att du har lite problem med det fototekniska, Styrbjrn. Men jag tror att någon har fångat din båt på film, på väg till Färöarna? ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zinderella 0 Postad 12 Mars , 2010 Givetvis vara alla deltagande båtar i klippet utrustade men delar från Feltema. NOT... /Zinderella Senast ändrad av Zinderella | 12 mars 2010 | 22:16 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Styrbjrn 1 Postad 13 Mars , 2010 Ha, där åkte jag dit. Skämt åsido så kör faktiskt dom där killarna lite samma stuk som när en annan var yngre. Tuffa och orädda men samtidigt en stor portion förnuft. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Styrbjrn 1 Postad 13 Mars , 2010 Mycket möjligt att en utrikisk varian av Kvalitemas produkter fanns med på båtarna. Jag vet att Kvalitema har gott rykte nere på kontinenten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 14 Mars , 2010 Nä, kontinenten kan det inte vara du måste mena China! Där alla produkter tillverkas.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Styrbjrn 1 Postad 26 Juni , 2010 Verkar som jag numera är en respekterad och vördad person här på forat. Kritiken mot mig har blåst över och nu börjar övriga medlemmar inse vikten av mitt kunnande. Kul! Ja va nykter imorse men nu börjar det ordna upp sig igen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Gobben Postad 26 Juni , 2010 Är inte så säker på att denna tråden ytterst handlar om din förträfflighet. Handen på hjärtat! Det är nog så att du bara har kommit på ett sätt att fort stiga i graderna. Jag menar! Du står ju för 45 % av inläggen själv i denna tråd. Och nu ger jag dig chansen att skriva mer ....! Attans! ........nedanstående kanske kan vara av intresse om du nu inte visste det redan? Nej, jag har aldrig varit där, men några tidigare arbetskamrater har. Dem hade en del att berätta, även om nu mitt minne har falnat. Visste du att... ...vikingatiden på Färöarna varade från det att Grímur Kamban bosatte sig på öarna år 825 till det att Tróndur í Gøtu, ögruppens sista vikingaöverhuvud, dog år 1035. ...från ön Mykines i väst till ön Fugloy i öst är det 75 km. Klassiska båtstyper på Föroyar: Färöbåten klassificeras efter storleken, och de traditionella varianterna heter ; Tríbekkur, ros av 2 personer, men har 3 bänkar. Tristur, ros av 3 personer, är lite större än en tríbekkur (18 fot), och har 3 eller 4 bänkar. Fýramannafar, ros av 4 personer, och är 20 fot lång. Fimmmannafar, ros av 5 personer, och är 21 fod lang. Den minsta klassen för kapprodd (pojkar, flickor och kvinnor). Seksmannafar, ros av 6 personer, och är 22 fod lang. I kapprodd ros den bara av vuxna. Áttamannafar, ros av 8 personer, och är 24-24,5 fot lång. Den räknas som den elegantaste typen, och ros till kapprodd bara av män. Tíggjumannafar, ros av 10 personer, och är 26-27 fot lång. Den största klassen till kapprodd (bara män). Seksæringur (eller tólvmannafar), ros av 12 personer, och är 28-30 fot lång. Denna typ finns nu också som motorbåt. Teinæringur roddes av 18 personer, var ca 40 fot lång, och är en historisk typ för utlandsreser. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
DoctorEnosPork 0 Postad 27 Juni , 2010 Hmmm, det var ett tag sen jag tittade in här. Helt klart har det amputerats för lite. Den här veckan har jag extra pris på hjärnor och fingertoppar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser