Gå till innehåll
tisdag 24 december 2024
Styrbjrn

Hacka på Styrbjörn

Rekommendera Poster

En som jag kommer att tänka på, och som jag nämnt tidigare är Räkan... Grundat dels på rikedomen, förträffligheten, allkunnandet och erfarenhet av precis allt... Om man tittar på gamla trådar där Räkan blandat sig i, liknar Styrbjn´ s inlägg och trådar varann väldigt mycket...

Räkan är försvunnen, Styrbjn har kommit istället... Samma människa...?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du pratar om MIG precis som om jag inte fanns eller ser det du skriver, schysst!

jag tror att du kan vara den julgrisen jag slaktade innan jul, enda skillnaden är att du finns kvar o julgrisen är bortaFörvånad

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

HHhhmmm... men om jag är slaktad... hur kan jag då vara kvar... Jag är inte Särimner...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

För övrig kännedom: Särimner är dock inget som vikingarna offrade...

Särimner är ingen gris. Det är en miss-uppfattning från 1800-talet. Andrimner, eldrimner och särimner är elementen luft, eld och vatten (sjö-rimner). Det finns ingen gris som blir slaktad på kvällen för att uppstå på morgonen.

Ingenstans finns detta beskrivet i de gamla skrifterna. Däremot kan Tor göra så med sina bockar. Han kan slakta och äta Tanngrissner och Tanngjostnir på kvällen och lägga in benen i skinnet, så står de upp som levande nästa morgon. Detta finns noga beskrivet. Ej Särimner, dock.

Källa: http://www.to-life.se/norden_gudar.htm

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

vem är det du pratar med i så fall??????? Vems citat är det????????????????

Ha ha ha ha ha ha Foten

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tja, som du själv skrev någon rad ovan:

Du pratar om MIG precis som om jag inte fanns eller ser det du skriver, schysst!

Så jag citerade fortfarande dig... men den raketforskare som du verkar vara, så har jag svårt att tro att du inte förstod det...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Verkar troligt. Tycker det vore mycket konstigt att Stybjrns kompisar har MG som samtalsämne på en nivå där namngivna personer ingår i samtalet, och att detta memoreras så att ett välkomnande av en återkommen person på MG Steve med Selcon. Detta trots att Styrbjn är medlem ca:3mån EFTER Steves uppehåll

/Zinderella

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Styrbjrn är Styrbjrn inge Räka.Steve,Tore el dylikt. Är Zinderella Styrbjrn?

Hur som haver så vill jag tacka alla personer som gör/gjort inlägg i den här tråden. Det bevisar att jag är en intressant,spännande,kontroversiell person som lyser som en röd ros i vinterns vita skrud.

Hjärnkirurg är jag inte, dock en rutinerad sjöbjörn. Min kunskapsbank finns här och kommer att stötta er under erat båtägande under lååång tid framöver. styrbjrn är här för att stanna!

Trevlig helg!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Klart vi tycker om dig Styrbjörn.

På samma sätt som den där katten som inte har alla pommes på tallriken och alltid roar oss med att välta en blomkruka eller springa in i en vägg. Det är ju du som får oss andra att verka intelligenta och ödmjuka, som påminner oss om att inte svälja allt som står skrivet utan ett kritiskt öga.

Sådana som du behövs! Det är viktigt att lära av andras misstag!

Kyss

Senast ändrad av Gaidin | 08 januari 2010 | 16:38

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Att tala är silver- Att tiga är guld sa min mormor men klart hon hade inte milersättning på sina egotrippar ...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är heller ingen som påstått att den kom från sverige. Men jag trodde faktiskt att det var ett svenskt påfund.

/En rutinerad farbror

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Matrix

Bra skrivet, ironi på hög nivå! Håller givetvis med till 100%Flört

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

vad härligt ironisk du är ; )

Blir så trött på alla som bara apar efter, skriv något själv istället för att samla inlägg. Alltid en massa folk som inte tillför något utan bara är utfyllnad. Kan man kanske fråga sig om det är något fel med att bara vara utfyllnad, näe igentligen inte. Men jag blir bara så trött på er imellanåt!

/En som kan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Oj det var länge sen jag hittade in på dösnack...

Iallafall: Så du menar att varje gång (och det är ofta) som någon ser att du har fel i det du skriver så ska man gå hit? Och bara låta felaktigheterna stå oemotsagda i den tråd de gäller? No way min gode expert Så funkar det inte. Vare sig här eller i en diskussion i verkliga livet.

Vidare får du givetvis och gärna komma med råd, men låt helst bli att skriva om saker och ting du bara spekulerar i (om du nu inte klarar av att skriva att det bara ÄR just spekulationer och funderingar).

Vidare hackar jag inte på dig för hackandets skull. Kan du inte fatta det? Jag säger emot dig i de fall jag tycker din okunskap lyser igenom. Mycket möjligt och kanske tillomed troligt att du skriver det du skriver för att vara frågeställarna till lags, men det betyder ju inte att du ska få komma med rena felaktigheter utan att tåla att bli emotsagd. Mina påhopp som du kallar dom är inget annat än avvikande åsikter som framförs på ett lite elakt sätt, men faktiskt med en liten glimt i ögat. Du ska inte ta vare sig dig själv, mig eller nån annan på MG på så blodigt allvar. Lätta upp lite så ska du se att hjärtat håller längre och du kanske tillomed får en eller annan kamrat. Nåja, nu överdrev jag lite.. det sista var att ta i Cool

Beträffande att ge sig på berg eller småsten... jag ger mig inte på dig, jag säger emot dig. Desssutom är du knappast ett berg. Småsten är också överdrivet.. lite grus möjligen hehe

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

styrbjrn jag vill ta ditt liv, eller jag mena ha dit liv, har ingen raderar knapp och orkar inte användam musen.

Du minglar med Paret Anka, verkar äga en grym marina, går på mässor i england, verkar ha gött om pengar. men kollade dina båtar riktigt fina båtar.

Är jag avensjuk på dej och ditt grymma liv eller är jag irriterad på dej?(du vet inte om jag menar att jag e irriterad för att du e så  awsome och jag inte är du, eller om jag e irriterad för att du är du,  dra ingen slutsats om mej än) jag vet inte har inte bestämt mej riktigt, din stjärnstatus hänger på den ena skålen av vågen och dina otroligt fåniga inlägg på den anda skålen, väntar ivrigt på ett inlägg till för då avgörs det,

Kenny

Senast ändrad av kennan423 | 15 januari 2010 | 19:18

EDIT

Tog bort alla grova svordomar. Ser så illa ut.

/Mod

post-10012832-1394236215,3127_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Jag måste fattat helt fel med denna tråd....

Jag tyckte det stod ..TJÄNA en hacka på Styrbjrn och har kört en massa ..promo.. på olika forum och bloggar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Styrbjörn, ditt liv här är ungefär som att otränad gå upp i ringen med kickboxaren Jörgen Kruth.... Ge upp ngn gång....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har länge försökt att bortse från dina idiotiska inlägg men nu börjar du bli lite väl kaxig. Därför kontrar jag i stil med dina påhopp.Du med din Bayliner i skärgården är väl som en hockeyspelare på isdans. He he

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det här kan vara det sista jag skriver på MG. Moderatorerna verkar inte tycka att min typ av person har något gott att tillföra forumet. jag vill medans tid finnes passa på att säga att mina avsikter aldrig varit att såra eller skada någon. Inte heller att ge missledande information. jag är fullt medveten om att många har svårt för mig och jag ibland kan verka provokativ men jag är sådan och jag har verkligen försökt att tona ner mig. Om jag nu blir utslängd härifrån så kommer jag inte att komma tillbaks med ett annat nick, det är inte min stil. jag vill ändå tacka alla som trots allt givit mig lite stöd. Vill även tacka dom som bitit tillbaks på mig och inte tagit allt på så blodigt allvar. Om jag nu blir utslängd så ska ni veta att jag trots allt har trivts bra här i er gemenskap. Båtar är och kommer förbli min passion i livet. Trist är dock att moderatorerna väljer att bara se dom negativa egenskaperna jag har och inte lägger någon vikt vid de inlägg som faktiskt hjälper trådskaparen. Jag önskar er ett fantastiskt båtliv och många sköna stunder på böljan blå. Kom ihåg att i slutändan har vi alla en passion gemensamt och det är att vi alla älskar båtar och båtliv.

/ Styrbjrn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tror du på detta själv oxå ? klart att du inte kommer att bli utslängd. Det vill nog inte någon trots det som skrivits om dig. Hoppas att dialogen fortsätter i en god anda. Bättre lite skit i hörnet än ett rent helvete !

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag är väl ingen veteran i det här sammanhanget men efter att ha läst en del trådar så uppskattar jag Styrbjörns inlägg,en del kanske inte alltid så informativa,men ändå som en frisk fläkt.

Jag råkade nämna fjollträsk i ett inlägg och vips fanns där ett antal personer som tog illa vid sig.

Kan det vara så att detta fora inte har så högt i tak/glimten i ögat/ta livet med en klackspark/snacka lite skit?

Suveränt gött att ventilera/diskutera olika spörsmål som handlar om det bästa vi vet,d.v.s båtliv och allt som hör där till,men va fasen.....tappa inte humorn eller perspektivet!

Det finns säkert andra forum för snubbar som tar livet med blodigt allvar men min önskan är att vi båtgalningar visar större tolerans och respekt mot varandra.

Så kom igen nu Göbbar å Kärringar,ge Styrbjörn en chans.Så djävlig kan han väl ändå inte vara!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

verkligen synd om han blir utslängd! Han snackar ju mycket goja men han är ju en rätt kul prick med en del vettiga inlägg. Jag hoppas att man inte ska behöva vara rädd för att säga vad man tycker med risk för att bli utkastad.

Jag personligen tycker inte att han är värre en många andra på forumet. men det är ju min åsikt. Har förstått att det finns andra som tycker annat men även att det finns folk som tycker som jag.

/Daniel

Senast ändrad av Yammamoto250 | 18 januari 2010 | 22:18

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tycker inte heller att han skall lämna forumet, men kanske tagga ner sig lite i sin syn på sig självOskyldig

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Styrbjörn skrev:

Jag har fått lite frågor av en av de större kanalerna. Ville följa mitt team en vår på varvet. Går o funderar på om jag ska nappa. Jag kan nog bidra med mycket matnyttigt till båtfolket.

God fortsättning önskar Styrbjörn med personal.
Jag vet nästan allt. Men även den bästa kan ha fel!

SkrattandeSkrattandeSkrattande

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst moderator

Det är förbaskat tragiskt när banning av en användare måste ske. Absolut. Men det är precis lika tragiskt om en användare gör så att flera andra slutar med. Det är önskvärt att alla ska trivas.

Jag har pratat med Styrbjörn flera ggr och han kommer nog tillbaka vartefter i lugnare stil. Det är iaf min, Styrbjörns & ADMINs förhoppning.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...