Gå till innehåll
söndag 09 februari 2025
Janne1

Omklädning av dynor

Rekommendera Poster

Hej

jag håller på att bygga en ny soffa i sittbrunnen i min Scand 29a och står nu i valet om man skall välja det gamla beprövade galon/konstläder materialet, eller något av det nyare modernare tygerna typ Markilux/Sunbrella, är det någon som har någon erfarenhet av detta pos/negativt? 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag personligen gillar inte alls dom tygaktiga materialen.. Svårare att rengöra och ser lätt väldigt sjabbiga ut med ens lite smuts på..

Söker ny båt och en orsak varför jag inte vill ha vissa båtar är just klädseln, en annan är fake teaken som lätt får fukt under sig, inte bra.. hellre konstläder och löstagbara mattor som t.ex Sea Ray har..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har själv bytt från galon till något tygliknande vilket blev mycket lyckat. Man slipper känslan av äkta galon.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Satsa på Sunbrella tyg du. Fast jag är gammal så tar jag till mig nyhetersom gör livet både enklare och roligare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har en bekant som har 3 år gamla dynor med sunbrellatyg på i sittbrunnen på en liknande båt som min, mycket fint fortfarande och framför allt inte så varmt och svettigt i dom bakre regionerna när solen ligger på, han har midre barn som har sölat en del på dynorna, lätta att torka av så detta är inget problem, skall göra om mina sittbrunnsdynor och 2 stolar i vinter och kommer att beställa i sunbrella.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Titta på ett tyg som heter Aqua, detta torkar du lätt av och används numera ofta istället för galon.

bobban

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan bara hålla med tidigare sunbrella förespråkare. kanon material som håller bra och när jag behöver tvätta dynorna häller jag en hink vatten äver dom och torkar med en handduk. dom är tora igen på nån minut för tyget suger inte åt sig vattnet.

/Daniel

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är riktigt att Sunbrella är också ett förstklassigt tyg utan tvekan.

Vi har sålt detta i många är och det är väldigt lätt att rengöra även Aqua.

bobban

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...