Gå till innehåll
onsdag 08 januari 2025
Yammamoto250

Finnmaster F68 i nya färger

Rekommendera Poster

Finnmaster F68 har fått en ny färgkombination. Kan vara nått för dom som inte gillar den beige gula med bruna dynor. Har själv en gul och reaktionerna i skärgården är antingen att folk älskar det eller så hatar dom det så nu finns ett alternativ

Urklippt från deras hemsida.

Finnmaster 68 DC har fått en ny färg som är enhetlig med de andra Finnmaster modellerna. För säsong 2010 är standard färgen på båten vit med gråa dynor och grått kapell. 

Vi har även gjort en hel del andra förändringar i båten för att förbättra komforten för alla passagerare. På akterdäcket och vid pentryt har vi lagt till teakstegen för att underlätta ombordstigningen, navigatörssätet har fått bättre sittkomfort samt har omförändringar i förarmiljön gjorts för att öka användarvänligheten.

Den omtyckta och moderna gul/vita skrovfärgen finns fortfarande tillgänglig som extrautrustning tillsammans med textilinredning i brunt.

Mvh/Daniel

post-10007246-1394236190,8955_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag såg det också. Såg även att dom gamla färgerna även i fortsättningen går att få, fast då till ett pristillägg. Antagligen gör dom detta för att det är billigare. Även Yamarin har gjort sama sak. Kanske kommer dessa mer moderata färger att locka nya kundgrupper som inte vill sticka ut på sjön? O andra sidan är båten riktig snygg både i dom gamla o dom nya färgerna.

/Stolt F68 ägare

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag tror att du har rätt i det du säger. Dom är rädda att tappa köpare som inte gillar den gula och sen är det billigare att göra en enfärgad båt.

Såg du nya F300 V6? Kan vara nått för våra båtar Skrattande

/Daniel

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skulle vara maxat att hänga på en 300. Jag gissar att det skulle gå någonstans runt 55 knop. Tror du vi skulle få med oss A. jelving på en tur med en sån motor bakpåSkrattande

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja vi skulle noSkrattandeg få med honom men han skulle nog ta livbåten och lämna skeppet när det närmade sig 44knop

55knop tror jag att den skulle göra lätt med lite pakning och tjej och hund mm.

Min gör idag lätt 50 med 250hk och jag har en toppnotering själv med lite packning lite bensin mm på 53.4knop

/Daniel

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Efter ett enligt konstens alla regler test av ViB så gjorde båten någonstans runt 45kn med en 250 bakpå.  Konstigt då att jag kör 49 kn med en 225Förvånad Nä nu ska jag inte dra upp detta en gång till. Skulle vara kul att se hur båten betedde sig i farter över 55. Den dan kanske kommer?????

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja det är bara att börja spara pengar. Jag gick direkt och sänkte ett par grader på värmepumpen hemmaSkrattande

/Daniel

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skickar på med en bild från Utö midsommaren -09.

ligger några F68 o guppar så fint!



Senast ändrad av Yamma | 30 december 2009 | 18:01

post-17497-1394236191,0566_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag är sugen på en Finnmaster F68

Vad har ni för försäkringspremier och bolag på era båtar. Jag kollade en F68 med F150 och den kostade 8400:- inkl full bonus från IF.....

Jag vill ju ha en F200 minst och då drar det iväg något helt galet....

 

Hur har ni gjort?

Mvh/Mattias

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej. 7193kr betalar jag med Yamaha power insurance det är med en 225a samt track me och nautilock. Ps den ligger till försäljning på blocket Ds /

Mvh Mathias

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tjenare,

 

Jag betalar drygt 600kr/månad ca 7500/år på länsförsäkringar med F200 och nautilock. har väll några andra försäkringar där också så det kanske ger lite rabatt. för ett drygt år sen kostade den ca 12000kr men dom sänkte premierna drastiskt för att det själs mindre motorer nu en förut.

 

Jag är mycket nöjd med båten sånär som på ett par små barn sjukdommar efter som min var en av dom första båtarna i produktion men det har finnmaster årdnat åt mig och gett extra kompensation i form av en ny båt så jag är nöjd. får hem den i nästa vecka. längtar redan.

kan starkt rekomendera ett köp av denna båt men jag anser att du inte skall ta den med en 200 utan minst 225hk. detta för att 200an är en strypt 250 som inte gasar fullt. en 225 går kanon och en 250 likaså men 200an känns strypt och drar mer bensin i marsh mm jag kan förklara närmare skillnaden om du är intresserad. har själv en 200 jag uppdaterat databoxen på så att det nu är en 250 och jag har kört den även med 225 och det går nästan lika bra som med 250.

Ta en titt på Yammas båt om du skall köpa en. jag vet att den inte gått vare sig mycket eller hårt då vi kör runt i samma sjö.

/Daniel

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för snabba svar!

Då har jag sett Yammas båt. Verkar ju vara ett bra ekipage. Dock har jag en fin båt som måste säljas först som oxå ligger ute. Sen måste jag jobba på tjejen som inte gillar den gula skrovfärgen men som jag tycker om, men det ordnar sig! Jag hade en Yamarin 6420 med F200 innan som jag gillade skarpt och då kanske man ska ha 225 då F68 är lite större/tyngre. Men jag måste hitta billigare premie för nästan 14.000 är inte skäligt. Är 2008 första året för F68? Ska man akta sig för den årsmodellen eller fick du ett måndagsex YM? Vad hade du för fel?

Ska åka och klämma lite på F68:an och Yamarin 68DC idag på lunchen hos Yamahacenter.......   Nu får det gärna bli sommar känner jag!

Mvh/Mattias

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Japp 2008 var första modellen av f68an. tror inte att du behöver oroa dig att köpa en 2008. det finns 3st likadana i närheten av där jag bor och ingen mer en min har det varit fel på. felet var att i steglisterna så var det luftbubblor i gjutningen. när man kör hårt i lite sjö så kan det bli som små håligheter då gelcoaten som täcker luftbubblorna lådsnar. inget stort fel igentligen men köper man nytt så vill man att det ska vara sjust i många år framåt.

jag kollade också på yamarin 68DC när jag köpte min och det som gjorde att jag valde min var att båten var bättre planerad med en enklare sitbrunn som var mycket mera öppen och lättare att röra sig fritt i. Den var även lite högre i ruffen. gillar även det sluttande bakpartiet med den stegade badbryggan. sen har f68an ett stort ovärderligt stuvfack i golvet som rymmer mycket grejer när man är på semester. detta pluss att jag ville ha en båt som inte hade samma färger som alla andra och jag gillar det beige gula och bruna. sen var det mer båt för pengarna en yamarinen som när jag köpte kostade ca 100tusen mera.

Mvh/Daniel

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu har jag klämt lite båt...

Finnmastern är ju väldigt fin. Bra stuvutrymmen, mysig sittbrunn, känns prisvärd med all utr i comfortpaketet. Rekommenderas kemisk toa eller spoltoa? Skillde en hel del i pris. Enda negativa jag kände var att den upplevdes lite trång i förpiken. Kanske var för att det är svårt att pröva med jacka osv i affären men jag är 191 och tjejen 180. Vad har ni för soverfarenheter i båten? Säljaren sa att de sålde den mest med 150hk men trodde att jag skulle bli lite besviken om jag haft en 6420 med F200 innan. Yamaha power insurance ordnar ju en bra premie iaf men då måste man ju köpa av Yamaha-handlare.

Yamarin 68Dc tyckte jag inte alls om faktiskt men däremot 76:an är ju riktigt fin men då springer det ju iväg i både storlek och pris. Men fin var den!

Mvh/Mattias

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

tjenare. jag rekomenderar ingen toa alls men det är ju jag det. jag vet att många vill ha det men jag anser att det är en för liten båt för att ha toa i. man vill ju inte göra ifrån sig och sova på samma plats. om du skall ha toa så tror jag på spoltoan på grund av att det är tråkigt att tömma portaportin hela tiden och sen vet jag inte hur en porta potti fungerar i 50knop med lite sjö.

ruffen fram är som i alla DC båtar inte den största men den är ju endast avsedd för enstaka övernattningar och till det fyller den funktionen bra. jag och tjejen sover i våran nästan varje helg hela sommrarna och på semestern var vi ute och bodde i båten i över tre veckor i sträck som mest. jag är ca 190 och tjejen 165 och vi får plats bra. den kortaste sover på styrbordsidan och den längsta på babord. Båten är ingen bobåt egentligen men en jäkligt bra kompromiss mellan snabb utflyckts båt som går hyfsat billigt och även att det går bra att bo i den. specielt med komfortpaketet med spis kyl mm. till spisen kan man köpa ett värmelock och få värme i båten också.

150hk räcker bra om man inte vill åka fort och jag skulle hellre ta en 150 en en 200 på grund av att 200an är en strypt 250 och väger som en 250 men ger bara 200. 150an är byggd för att vara det den är så den är ju optimerad för detta. om du inte behöver åka fort ska du ta den med 150 men vill du kunna ligga och marcha i 40knop utan att det låter mycket och drar mycket soppa så skulle jag ta 225eller 250.

Håller med ang Yamarin 68DC gillar inte alls planeringen i den. den är för liten för att ha den möbleringen dock är 76DC en riktig drömbåt. speciellt nu när nya Yamaha f300v6 släps för 76dc är godkänd för 300hk men inte den som finns idag för den är för tung. min dröm båt är just en 76DC med F300v6 men då spriger det iväg en hel del i pengar så jag har nog min F68 kvar ett tag. Får hem den på måndag. längtar efter att få sätta igång och montera i alla grejer jag hade i den gamla.

/Daniel

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...