Gå till innehåll
onsdag 25 december 2024
Micke99

Kapell Sea Ray

Rekommendera Poster

Jag funderar på nytt kapell till min Sea Ray 290 Sun Sport 2001. Är det någon som köpt kapell  av Marinkapell Mälardalen? (http://www. Marinkapell.se)

www.marinkapell.se

Det skulle vara bra med ett originalkapell.

//Micke

Senast ändrad av Micke99 | 29 december 2009 | 20:08

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har precis beställt ett från Ingarö sadelmakeri till min Sea Ray 270 sundancer. Jag har sett några jobb som dom har gjort bland annat ett kapell till en Princess förra våren som var jätte snyggt gjort och ägaren var storm förtjust.

Jag vill inte ha ett USA kapell utan ett som är anpassat för Sverige med material, fönster, fästen etc.

Gör en ritning och tänk igenom hur du önskar att ha det samt kontakta ett par olika kapellmakare och låt dom lägga till sina åsikter till din ritning.

Lycka till.

Marcus

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Seaside kapellmarket i Åkersberga gör kanonbra kapell, dels till min tidigare SeaRay 220SD och till kompis Saltö 31.

Skarv

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ett amerikanskt originalkapell a la plockepinn är inget du kommer tycka om när den svenska sommaren visar sig från den rätta sidan, dvs när sol byts mot störtregn, då är det inte roligt att stå där och lägga pussel med massor av småbitar, utan det ska gå fort.  En seriös kapellmakare mallar på den båt där kapellet ska sitta.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Exakt så gjorde Seaside, de hade en kapellmästare från fabriken som mallade båtarna och det blev som sagt perfekt. Jo, tydligen var han en av få med mästarbrev för kapelltillverkning, så han var verkligen kapellmästare.

Skarv

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

skulle vara intressant att veta vad dom tar för kapellet till din 270 sundancer?! har en likadan o väntar på pris på ett nytt fullkapell men har inte fått nått ännu!

//Peter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Öppnar den här tråden igen, jag undrar oxå om någon har anlitat Marinkapell Mälardalen och hur det fungerat, både bra och dåliga erfarenheter?

/Perra

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bara en kommentar: Jag använder i.s.s. bara hamnkapell, dvs utan fönster. Detta eftersom jag inte åker båt när det regnar. Plockepinnkapellet har jag bara använt en enda gång på många år. Jag har helt enkelt inte behövt det. Jag har använt bimini ett 20-tal gånger.

En nackdel med icke-plockepinn är eventuellt att det inte går att stuva i motorrummet. Där ser jag den stora fördelen med plockepinn.

(Kommande säsong blir det mycket båtåkande. Men då tar jag konsekvenserna och byter sannolikt båt - från DC till akterhytt).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...