Lillaskog 0 Postad 25 December , 2009 God fortsättning på er där ute Skulle va kul o få reda på vad det är för typ av båt jag har fått av min pappa som i sin tur har fått den Hoppas det finns nån som kan hjälpa mig med detta MVH Tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Matrix Postad 25 December , 2009 Om du lägger in mått på den och kanske bilder framifrån oxå så har du större möjlighet att få rätt svar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lillaskog 0 Postad 25 December , 2009 har tyvärr inga mått på den här och nu,tyvärr Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rogerm007 0 Postad 25 December , 2009 Hej , Jag tror att det är en typ SMUGGLER .... MVH Roger Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Matrix Postad 26 December , 2009 Jag tror inte det är en Smuggler då deras skrovsidor är helt plana ner till brytpunkten vid V-botten, alltså utan det slag som syns på den första bilden. Dessutom så har Smuggler en akterspegel en rak överkant utan den rundade bågen mot däcket. Kolla gärna på www.smuggler.se och jämför med de båtar som finns på bilder där. Senast ändrad av Matrix | 26 december 2009 | 09:39 Senast ändrad av Matrix | 26 december 2009 | 09:39 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
simonsson1337 0 Postad 26 December , 2009 Nu är jag ingen expert på båtar och så men brukar inte ratten sitta på andra sidan? Kanske är speciellt för denna typ eller så är den från annat land där man har ratten där? Har jag fel? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst sdk780 Postad 27 December , 2009 Hej! Det finns en hel del båttyper med ratten på babords sida men det vanligaste är på styrbord d vs höger. Coronet är väl en av dom mer kända båtarna med ratten på babords sida. Annars så har jag ingen aning om vad det är för typ av båt Du fått men den ser helt klart tuff ut och verkar komplett. Går säkert att få i fint skick utan allt för mycket arbete. Mvh Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
simonsson1337 0 Postad 27 December , 2009 Jaha okej Ska kolla lite extra efter det i framtiden Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lillaskog 0 Postad 27 December , 2009 Tack för alla tipsen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
robert99 64 Postad 27 December , 2009 En Joker, kanske 16, 19 ?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gsm-peter 0 Postad 27 December , 2009 Hej !!Ta detta som tips att spinna vidare på (jag var lite på den tiden och kan ha fått allt om bakfoten)!!! Om jag minns rätt så har Smuggler 16 raka skrovsidor. Den kördes bla i Paris sextimmars (på 60 talet) men funkade dåligt i kurvorna. Efter det breddades aktern, dvs man la i kilar på båda sidor av akterspegeln (vrängde ut skrovsidorna lite längst bak) och döpte den till Smugler 17. Kurvtagningsegenskaperna blev rejält förbättrade efter det. Ulaf Andersson (bla mästare i 3-punktare från Ekerö) var inblandad på nått sätt till iden eller så. Joker 16 och Joker 16 Ess ser likande ut och hade liknade skillnad men inte så markant (men fanns de med inombordare)? På Tollare byggdes en hel drös olika båtar redan på 60/70 talet. Den påminner lite om en sån också. Kom på att den liknar en Speedcraft men är för trött att kolla upp det. Speedcraft fanns i olika storlekar. Har för mig att den lilla heter 1700 (17 fot) oach att det fanns en större typ 1900/2100/2300, någon med inombordare. God natt på er! Peter Senast ändrad av gsm-peter | 27 december 2009 | 23:23 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
piggelina 0 Postad 28 December , 2009 Marieholm Concord kanske? Mvh Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lillaskog 0 Postad 28 December , 2009 Halloj!! Tackar för all hjälp, o visst fasiken är det en Marieholm Concorde jag har Tack för all hjälp Gott nytt år önskar jag er Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jakobjosefsson 0 Postad 13 Mars , 2010 det är tyvärr ingen marieholm concorde du har så du får nog leta vidare.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lotsenn 0 Postad 14 Mars , 2010 oldenburg kanske? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
johan_77 1 Postad 13 Juli , 2017 Speedcraft 1100. Konstruerad i slutet på 60-talet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nim26 170 Postad 14 Juli , 2017 Några hundra kanske tusen Nimbus finns med ratten på babord. Jag som barn fick lära mig styr-bord va där ratten satt:) har nu en Nimbus;) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser