Daniel_B 0 Postad 25 December , 2009 Båt-presenningen som jag köpt på Jula har gått sönder framför rutan på båten.. en stor reva från ena sidan till andra sidan och snön vräker in. Är det någon som har något tips på var man snabbt kan få tag på en billig, men framför allt bra presenning någonstans. Är trött på dessa lågkvalité pressar. Betalar gärna mer för en vettig... Har funderat på PVC, är det bra? Tyngre och otympligare, men inte så farligt till min lilla båt..? 4,80x2.. Om det är någon som har ett tips på företag/säljare i östergötland så vore det bra.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 25 December , 2009 Alvar båtar i Norrköping ska visst vara återförsäljare av Monarflex presenningar enligt Press & son. Monarflex är inte billigast, men de är mycket bättre än sina billigare kopior såsom microflex m.fl. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter069 1 Postad 25 December , 2009 Kolla här http://dancovershop.dk/default.asp kanske har nåt som passar. //Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jimsan 0 Postad 25 December , 2009 Se till att du inte har några vassa hörn så funkar billiga pressar gärna med lösa ölietter från tex biltema. vi kör minst tre vintrar på en billig lättviktspress. se till attförankra lika hårt i alla ölietter gärna så att pressen inte kan röra sig alls (eller avlasta alla ölietter med en gummistropp.) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
snottra 7 Postad 25 December , 2009 biltema har bra presseningar som kostar ca 700-1500 kr ,har själv 2 st till min cascade 23 ,har haft dom i 2 år funkar kanon ,är inte så tung heller som pvc,rekomenderar dom Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst KriK Postad 25 December , 2009 Hej! Jobbigt för dig, det finns ju roligare saker att göra på julen! Kolla in den här, jag har ingen egen erfarenhet, men den verkar rejäl! http://www.seasea.se/Article.aspx?ArticleNo=75052 /KriK Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 185 Postad 25 December , 2009 Jag köpte en sådandär med inplastat nät på Swedol ganska billigt. Har hållit bra, förutom att jag har lyckats dra sönder en öljett. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 25 December , 2009 Tackar för era svar..! Får kolla upp dessa och se om jag kan få tag på något imorgon. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 25 December , 2009 Gick ut och letade lite och tittade in på Julas sida.. Det här är den jag haft nu senast.. höll första vintern kanonbra.. sen har båten stått i sommar och den har blivit som fnöske... jättespröd.http://www.jula.se/extra-taliga-batoverdrag-129975 Vad tror ni om denna... för tung? 600grhttp://www.jula.se/starka-pvc-presenningar-126829 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 25 December , 2009 Jo, jag har tänkt på det där med vassa kanter. Har satt rörisoleringar på alla utsatta ställen som runt rutan osv.. Har hållt förträffligt bra.. nu var det nog presenningens kvalité som avgjorde.. spracksönder på grund av snötyngden antar jag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jhea 0 Postad 26 December , 2009 Lägg ett rejält fiskenät över hela båten så fladrar den inte sönder.Har haft min i 4år med nät över och den står vid västkusten i blåst,alltid. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Knoparn 6 Postad 26 December , 2009 Jag har en ifrån Biltema, som fungerat bra under flera år. http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=88138 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 26 December , 2009 Var inne i stan idag och kikade runt.. fastnade dock för den lite tjockare PVC-pressen på Jula.. http://www.jula.se/starka-pvc-presenningar-126829 Men när jag skulle ut till våran stuga där jag har båten, 8 mil bort, så hade de inte plogat och 5 kilometer in (halvägs) på grusvägen så låg ett stort träd rakt över vägen.. Var bara att börja backa dryga kilometern innan jag kunde vända. Där körde jag givetvis fast.. tur i oturen hade jag köpt en spade på Jula också. Så efter en 20 minuters trixande och skyfflande lyckades jag komma loss och köra hemåt igen.. Nytt försök i veckan... Nästa bil blir 4x4..! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pakik 0 Postad 29 December , 2009 Köpte ÖB:s vita pressening ifjol! Lite marginellt dyrare än den standard gröna lättviktspress. Men håller betydligt bättre.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Skybolt1984 0 Postad 29 December , 2009 Själv ska jag ta och täcka min båt inför vintern. Vart kanske lite sent... Har annars alltid kört på billiga tunna varianter. funkar fint i 3 år sen byter man. //David Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Styrbjrn 1 Postad 30 December , 2009 Du har garanterat satt presseningen fel. Julas press håller bra om man sätter den rätt. Kolla så du inte har några vassa hörn och slå sedan på en ny från antingen Biltema Jula eller Klas O. Det kommer bli toppen! Mvh/Styrbjörn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
johan66smart 10 Postad 30 December , 2009 Hej! Själv har jag dubbla pressar. En tjock och en tunn på varann. Det hjälper inte mycket när det kommer 50 cm snö och lägger sig ovanpå allt. Dom har inte spruckitt men liknar snarare en gammal urseglad spinnaker. Mitt råd är att skaka av snön så fort den lägger sig tjock. Verkar vara det enda som garanterat funkar om man inte bygger ett plåthus förstås /Johan Sthlm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 30 December , 2009 Jag har 2 pressar från biltema, har haft dom några år funkar kanonbra. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yammamoto250 2 Postad 30 December , 2009 själv har jag lämnat det där med pressar. Jag åkte till byggmax och köpte lite tryckt virke och några skivor takplast. kostar mindre en en riktig press som håller och båten står öppet hela vintern och kan andas utan en enda snöflinga på. när det blir tö en dag mitt i vintern så är det bara att dra ut båten och åka. /Daniel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 30 December , 2009 Så där.. nu har jag fått pressen på plats! Äntligen.. men det var inget lätt jobb.. nu hade de visserligen skottat vägen ut men då hade det fallit 2 träd till över vägen. Tur jag tog med motorsågen denna gång.. lite förutseende är aldrig fel. Jula pressen var lite för lång men jag vek den dubbel i bakkant annars fungerar det nog bra.. Det där med takplast hade jag tänkt som ett projekt till i höst eventuellt.. Ska bygga ett nytt förråd ute vid stugan och tänkte då göra som en carport åt båten, från väggen på ena gaveln. Då slipper man ju allt bök och stök och precis som du sa.. om det blir tö och fint väder så är det bara att dra iväg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 30 December , 2009 Har inte satt pressen fel.. Dessutom tror jag inte att materialet (i hela pressen) blir torrt som fnöske och går sönder bara man petar på det, om det skulle gno mot någon vass kant. Troligtvis så blir det en liten reva, som visserligen kan bli större om det får gno, men inte så att det faller isär och blir nya revor bara du tar i pressen.. Skulle ha tagit en bild på hur det såg ut.. hela främre delen av pressen är en enda stor trasa.. hänger bitar överallt. Tog inte bort den utan lät den ligga kvar under den nya.. någon nytta kanske den gör ändå..? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser