Fnubb 0 Postad 25 December , 2009 Hej, jag har en spricka i växelhuset på min gamla mercury. Den är precis vid propellern, se bilden. Växelhuiset verkar vara tätt, oljan är ren osv. Frågan är, kan jag laga en sån spricka med kemisk metall? Tror inte det är så mycket last där utan är nån skada från en grundstötning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
minbuss 1 Postad 25 December , 2009 En spricka? Halva sidan är ju borta, fattar inte hur den håller ihop. Är den verkligen tät? Jag hade testat med att slipa HELT rent och laga med epoxi. Tror ju inte att det håller pga vibrationer. sten PS Försök få tag i en beg lower unit. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fnubb 0 Postad 25 December , 2009 Ok, tack. Men halva sidan är det inte, sprickan är ju nedanför propelleraxeln. Det andra vita är missfärgat/ ingen färg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
robert99 64 Postad 25 December , 2009 Ser verkligen trasigt ut. Men är det inte värre än du säger, slipa och laga med epoxyspackel med huggen glasfiberarmering. Kemisk metall kanske fungerar också. Hrr ingen erfarenhet av detta. Men vad har du att förlora? Håller det så håller det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipp760 0 Postad 25 December , 2009 Tveksam till att limma när det båe olja och vibrationer. Tyvärr ser det ut som läge för byte av växelhus. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
piggelina 0 Postad 28 December , 2009 Mitt tips är att söka efter antingen ett begagnat växlehus eller en begagnad reservdelsmotor. Laga på ett så kritiskt ställe är inte lätt. Mvh Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser