edvin333 0 Postad 22 December , 2009 Hur gör jag, tex teakplywood med sticksåg ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
cerber0s 1 Postad 22 December , 2009 Använd en fin sågklinga, ta det försiktigt, ha framsidan av träet neråt och kolla manualen till sticksågen. På vissa sticksågar har du inställningar du kan göra för bladets rörelser. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zaphir 57 Postad 23 December , 2009 håller med föregående men jag hade tejpat den sida bladet sliter mest i så minskar risken ytterligare. tejpa med maskeringstejp Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pripps 0 Postad 23 December , 2009 Vänd på aticksågen och kör med bladet mot dig. och nu i vår underbara tid finns det blad som inte fläker med, dom är väll slipade åt 2 håll, tror det va festool som gjorde sånna, kan försöka luska fram det under dagen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 23 December , 2009 Jo, det finns felvända blad. Man får akta sig om de hugger bara för då studsar sågen uppåt. Annars fungerar de riktigt bra. Fast oftast räcker det ju med att såga på baksidan. Vi sågar lite för stort och slipar in för att få det riktigt bra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipp760 0 Postad 23 December , 2009 Hej, Jag brukar tejpa bägge sidorna med genomskinlig paket tejp för att undvika flisorna. Vill man kan man köpa speciella sågblad Fine-cut eller Clean-cuttror jag att Bosch kallar sina för, finns hos vanliga byggfirmor typ Beijers. Senast ändrad av Flipp760 | 23 december 2009 | 22:21 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 23 December , 2009 använd blad för metall fintandat knappt någon skränkning och kör utan pendelverkan från baksidan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zinderella 0 Postad 28 December , 2009 Köp en Fein maskin typ Multimaster den sågar helt utan att det uppstår skador. kostar inte jättemycket men ger dig stor glädje varje gång du sågar, skär och kapar. /Zinderella Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 28 December , 2009 Fein-sågen är verkligen toppen, särskilt när det gäller knepiga bitar. Man kan såga en perfekta snitt i de mest krångliga utrymmen. Men jag skulle aldrig kunna ersätta sticksågen med den. Längre sågsträckor blir för jobbigt så större prylar sågar vi aldrig med finesågen. Den är långsammare och vibrerar så fingrarna domnar om man hålle på länge. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
frewi 4 Postad 28 December , 2009 Det bästa jag någonsin använt är en sänksåg från Festol med styrskena. Styrskenan har en gummiläpp som eliminerar flisor till 100%. Dyr! Hittade denna på Jula http://www.jula.se/styrskena-for-cirkelsag-123552 , vet inte om den har gummiläpp eller liknande. Om du måste använda sticksåg så håller jag med att såga underifrån funkar bra. Mvh Matte //Frewi Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 28 December , 2009 Du har markerat tråden som löst.... vilket var lösningen???? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser