essox 3 Postad 22 December , 2009 Hej Jag har en VDO varv/timräknare i båten som har en TAMD41P motor. Timräknaren (digital) började för något år sedan att sluta visa drifttiden, ibland fungerar den men oftast inte. På Drevias forum konstaterar jag att detta är ett vanligt fel och att KG Knutsson i Göteborg kunnat fixa felet men de har tyvärr slutat med rep av elektronik sedan en tid. Är det någon på forumet som känner till något företag i Sverige som kan hjälpa mig med detta ? Tack på förhand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jannelu 5 Postad 22 December , 2009 Pröva att ringa den här firman: http://www.instrumentjige.se/ Dom skall tydligen vara duktiga att fixa mätare och instrument. mvh jannelu Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipperskeppare 40 Postad 22 December , 2009 Om det är den mätare som levereras av Volvo Penta verkar det som sagt vara ett standardfel. Jag fick min (motor med årsmodell 2006) utbytt gratis hos MICAB. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zinderella 0 Postad 22 December , 2009 Hej alla julfirare! KGK i Stockholm fixar detta för dig. Kostar ca:4-500spänn = billig julklapp. /zinderella Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
essox 3 Postad 23 December , 2009 Jättebra, tack för tipsen, jag kollar upp dem! God Jul på er! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser