maneri01 1 Postad 18 December , 2009 Vet nån nogot om denna båt Larson 174 SEi? Hur är det med import? Finns det ett generellt godkänande för CE? Nån som har några andra erfarenheter av Larson i övrigt, hur de är och hur det är med CE? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 288 Postad 18 December , 2009 Larsonbåtar är rena skiten enligt mig. Framför allt de äldre. Trodde de nyare var bättre men synar man så icke. Transporterade en nyare Larson runt 28 30 fot. Ca -06. Tex i midcabin. För att bädda upp midcabin så tar man dynorna som hänger som ryggstöd på väggen mot motorrummet. Vad hittade man bakom dynorna tro? Jo alla skruv från motorrummet stack ut där. Vassa härliga skruvspetsar. Helt otroligt!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
maneri01 1 Postad 19 December , 2009 Lät ju inte så bra, är det så från fabrik? Tycker det låter konstigt. Är det någon som har bra erfarenheter av dem eller finns det fler skräckexempel? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 288 Postad 19 December , 2009 Jo detta var från fabrik. Inte nån enstaka skruv som stack ut pga någon okunning som eftermonterat något i motorrummet utan det var många skruvar. Minst tio st. En Larson 310 -05 var det efter att jag efterforskat lite. Båtarna ser ju helt ok ut på ytan. Denna hade stegskrov m.m så den ser ju lite påkostad ut. Det jag sett på äldre Larson båtar när jag vart i Usa har vart så man inte trott sina ögon hur det byggs från fabrik men så har det ju vart bland de billigaste på Usa marknaden också. Så länge priset är satt efter kvalitén så kan det väl ändå vara ok. Allt beror ju på hur mycket man vill lägga på båt. Bara man vet vad man betalar för. På den storleken du frågar om så kan det säkert vara en ok båt då det inte är så mycket lull lull som snabbt monterats ihop. Motorer/drev är ju samma som de flesta andra tillverkare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
TommyN 0 Postad 19 December , 2009 Håller med ovanstående om tidiga Larsonbåtar, 80-, 90- tal. Dom nyare verkar betydligt bättre tycker jag. Har kollat på några från tidigt 2000 (har jag för mig), ca 22 fotare. Lite lägre nivå av USA båtar verkade det som. Snäppet över motsvarande Bayliner. Helt ok generellt. Så om det är värt att köpa beror på skick och pris kan jag tänka mig. PCM i Stavsnäs har Larson båtar har jag för mig, du kan kanske kolla på några där (jämför dock inte med Cobalt som top of the line vilka PCM också har). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mark77 0 Postad 19 December , 2009 En detalj gör inte en båt till skit. Känner inte till den båten eller arrangemanget, låter inte bra. Men många dyra Nordiska båtar tycker jag har dålig finnish på gelcoat ytor, detaljer och lösningar.. Kanske fattades nån sorts skiva eller skydd på just den båten du såg?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser