Terrafobica 68 Postad 17 December , 2009 Närmare bestämt imorgon fredagen den 19/12. Det blir ju så när man jobbar skift, har alltid haft mina egna julaftnar. Men årets julafton firas i båten som nu är uppvärmd där hon ligger i vattnet med presenning på. Inget har glömts bort, all mat och dryck är på plats, snön ligger 3 decimeter djup på bryggorna, bommen är lindad med ljusslingor som lyser så fint genom pressen och lilla granen står på plats. Inte ens kalle är bortglömd, min första nerladdning är avklarad så det blir Kalle Anka klockan 15:00 också GOD JUL PÅ ER ALLA! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rillez 1 Postad 17 December , 2009 ho hoho på dig terra Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 17 December , 2009 God Jul på dig! Hoppas tomten hittar till dig med riktigt fina båtgrejor Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
oceanis 2 Postad 17 December , 2009 God Jul och ett gott nytt seglingsår. Hoppas det inte blir för kallt utan att det blir en bra jul i båten. Det är många här som tänker på dig i jul. Ha det gott / Per Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 17 December , 2009 GOD JUL på dig, men en sak missar du det är Anna Ankas jul, den är ju ny så den kan du inte ha inspelad..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 17 December , 2009 Tackar! Frysa behöver jag inte, 23 grader just nu och jag älskar min Webasto Skulle något hända så har jag elvärme och gasolvärme som reserv. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 17 December , 2009 Lite norrländska här, va ä de fö sla? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 17 December , 2009 Varenda jävla nättidning man läser skriver ju om denna vilsna kvinna, har du missat det? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 17 December , 2009 Det tyder jag som hälsingemål. God Jul Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 17 December , 2009 På värmländska lär det iaf bli: Go jävvla jul på däjj Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 18 December , 2009 Vi åker upp till Härjedalen imorgon bitti för att fira jul. -37 grader i Hede i morse men bara ca 1 dm snö. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 18 December , 2009 - 37 kan jag klara mig utan - 12 har de lärde sagt att det ska bli här inatt, och det får räcka. Idag har isskorpan lagt sig och nu får man nog räkna med att isen får fäste. Strömbildaren är satt på timer och går en halvtimme och är avstängd en halvtimme, man verkligen ser att den millimeter is som bildats bara dör när strömbildaren går igång. Fantastiskt med en båtvärmare som ju är tänkt för att göra vår och höstdagar drägliga även fungerar vid vinterdagar med så många minusgrader. Julmaten smakade extra gott ombord och sammantaget har det varit en riktigt härlig julafton. Snart är det er tur att fira julafton på det riktiga datumet, och hoppas ni får en riktigt trevlig helg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 18 December , 2009 Kom tomten till dig med en riktigt fin singelmalt? Tog fasta på ditt tips om snikversionen av strömbildare.. satan va det bubblar haha. Tror du det är ok att sätta den på timer.. eller ska den få gå o gå o gå o gå o dö Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alfken 0 Postad 19 December , 2009 E inte de en syrra till Kalle Anka. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 19 December , 2009 Nä, hon är en tidningsanka som är släkt med denna figur. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
cerber0s 1 Postad 19 December , 2009 Skilnaden är att din version på bilden är betydligt mer djupsinnig Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Styrbjrn 1 Postad 21 December , 2009 smutskasta inte a anka. en trevlig tjej med en stor portion självironi. den tjejen ni ser på tv är en rollfigur. Styrbjrn önskar alla en god jul! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Styrbjrn 1 Postad 21 December , 2009 Smaka skon gott? kanske något för julbordet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 21 December , 2009 Javisst är hon det, precis som Styrbjrn, en rollfigur i en fantasivärld och dum som en blondin... God Jul själv, köpt gran på Biltema eller? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Styrbjrn 1 Postad 23 December , 2009 Nej jag föredrar riktig gran. skall ut och se över mina marker och se om jag hittar nån fin att hugga. Biltema har fina plastgranar men det är inget för mig. Man kan tro att Anna Anka är blåst när man ser henne på TV men så är det inte i verkligheten. Jag har vid ett par tillfällen träffat både Paul och Anna och dom är som alla andra privat. Dom har bara en immige som dom måste leva upp till Själv skulle jag gärna dela mitt liv med den kvinnan. God jul på er. PS/ hoppas att ni får besök av denna tomte i år det är ni värda. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 23 December , 2009 God Jul i efterskott Terra. Just nu sitter jag iklädd enbart kallingar i sittbrunn -med gasolvärmaren på 1/3 fart- och tar en cig samtidigt som jag smuttar (nåja, KLUNKAR då..) på en femte Shepherd Neame Christmas Ale. Dom 7 påcenten funkar bra Imorrn bär det av till ex-svärmoran för att fira jul. Juldagen ägnas åt parrty parrty efter ett trollingpass på lax/öring. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 24 December , 2009 Godmorron Killer-Boo. Hoppas du mår bra efter alla öl så du kan glädjas åt xsvärmors julmat. Skulle vara kul att få veta hur varmt det var där under tältet. Brukar du sitta där i nyktert tillstånd också så man kan få en tillförlitlig rapport. Låter mysigt om man kan göra det så varmt att man faktiskt kan vistas där även vintertid, stundtals i alla fall. God Jul på dig! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 24 December , 2009 Så här ser det ut i min sittbrunn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 24 December , 2009 Gomorron gomorron Cia.. eller ja, gomiddag heter det väl vid den här tiden Inga problem med måendet idag inte. SÅ illa var det inte haha. Maten kommer att smaka lika bra som alla julaftnar. När det var 15 minus ute fick jag en innetemp i sittbrunnen på över 25 grader m kaminen på full effekt. (och säkert 35 grader i huvudhöjd). Igår var det bara 3-4 minus så körde på lägsta effekt och hade då 21gr inne men eftersom det ju bara är ett vanligt sittbrunnstält så blir det kallt direkt efter man stänger av. Men det är inga problem alls att vistas därute oavsett temperatur och oavsett klädsel. Jag brukar käka frukosten därute faktiskt och eftersom det värmer upp såpass snabbt är det inte så farlig åtgång på gasolen. Jag sätter på kaminen när jag går ut o stänger av den när jag ska in igen. God Jul Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 24 December , 2009 Låter härligt, en sådan värmare måste vi också ha! God Jul nu! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 25 December , 2009 Hög mysfaktor! Är du i båten nåt under närmaste veckan? Om man skulle råka slinka förbi när man tittar till sin egen älskling.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 26 December , 2009 Tjenare Anders! Jag ska ner idag och värma på. Blir kvar över natten och hela dagen imorgon för vi vinterliggare ska ha ett möte imorgon em, kika förbi vetja. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser