Gå till innehåll
tisdag 24 december 2024
christoferrosengren

Är LAN ett måste när jag köper motor?

Rekommendera Poster

Jag funderar på att köpa en fabriksny Yamaha f115 årsmodell 2005. Den har således inte det senast LAN-instrumentet men två andra instrument som ger nån typ av körfakta. Någon som kan säga vad dessa intrument visar samt om jag kommer ångra att jag köpte utan LAN?

/Cricke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har ingen aaaannning om vad dessa instrument visar, och jag har inget LAN i min båt, och saknar det inte heller. Glad

När jag är ute så ser jag havsörn, fiskgjuse och säl, och det är mycket roligare än att stirra på en massa instrument. Flört

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag vet vad LAN är men inte vad som fanns innan LAN. Vad får man från LAN som man inte har från de tidigare orginalinstrumenten bortsett från möjligheten att koppla upp i nätverk?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

Om det är samma instrument som jag har till min Yamaha innehåller de:

Varvräknare, Knopmätare, tankmätare, trimmätare, varning för oljetryck, varning för överhettning, motorvarning, timmätare total, timmätare trip, distansmätare trip, klocka.

Lennart

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har haft den sen ny -05 är helnöjd inte ett fel på 5 säsongerGlad

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har det inte, men skulle gärna ha det. Har nfb styrning tycker den känns lite död.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vad tror ni om hydraulstyrningen dom har på bryggan.nu för 4990? Någon som har erfarenhet av Baystar compact?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fel tråd. MEN jag låter inlägget ligga kvar som ett bevis på att även den bäste kan göra fel!

Har du satt in pengarna på något konto kanske du kan spåra det den vägen. För många år sedan gjorde jag just så när jag upptäckte att jag köpt tjyvgods. Den killen fick skaka galler.

Senast ändrad av Styrbjrn | 21 december 2009 | 16:51

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Inte ett måste men den tillåter din båt att prata med din gps.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...