Westfjord26 9 Postad 12 December , 2009 Kan detta vara ett bra köp? Någon som har denna? http://www.seasea.se/Article.aspx?ArticleNo=16614 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipp760 0 Postad 12 December , 2009 LTC är kanske inte det bästa märket på elektronik. Leijon tradings egna märke, deras andra grejer känns inte så värst gedigna. Funderat på PC med USB ansluten TV mottagare? Fungerar faktiskt förvånansvärt bra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 12 December , 2009 Inte bara funderat utan använt detta under säsongen som har gått, dock med dom små råttpickarna till antenn som man fick med, vissa gånger fungerade det utmärkt, men har nu under hösten monterat en glomexantenn vilket torde ge betydligt bättre mottagning, så PC är fortfarande mitt alternativ, men tänkte att det vore skönt att slippa ha med sig laptopen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Styrbjrn 1 Postad 12 December , 2009 om du vill spara ström. Köp en med LED teknik. dom drar mycket mindre ström och ger mycket bättre bild i solljus då dom är mycket ljusstarkare. själv har jag en gammal LCD som har fungerat bra men o andra sidan kollar jag inte på den mer en när det vankas Nyheter. /Styrbjörn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 12 December , 2009 LED är utmärkt, har det hemma, men på båten blir det max 1 timme framför tv per kväll om det ens bli det, då spelar det ingen roll om den ligger på 3A eller 1A. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 12 December , 2009 Hade seriösa tankar om att skaffa TV till båten men vi har bestämt oss för att det räcker med tv-usb-pinnen tills de små projektorerna som nu börjat komma blir vanligare och billigare. Drar mindre ström och man kan ha en tunn duk som rullas ihop när man inte tittar. Har man en ljusstarkare projektor kan man visa film på storduk i sittbrunnen mörka regninga kvällar - eller varför inte be grannen hissa storen och vis på storduk? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter069 1 Postad 12 December , 2009 Jag har ingen erfarenhet av LTC, däremot har jag använt DMTECH i några år i husvagn. Den hänger i sovrummet när jag inte campar (eller campade rättare sagt, sålt vagnen), tror dock att den fungerar utmärkt i båten... http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=439508 //Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 13 December , 2009 Tack Peter, värt att kolla upp, ett par hundringar till och genast uppe i 19 tum istället för 15, hur upplever du bilden lite från sidan på denna tv? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter069 1 Postad 13 December , 2009 Det är jättebra bild i TVn, inga problem att se ifrån sidan. Jag har monterat med väggfäste från Biltema, motsvarande 24-707 och sedan ett fast fäste 24-708 så blev den enkel att flytta mellan sovrummet och husvagnen. //Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 13 December , 2009 Tackar för detta, billigast i Helsingborg, grabben skall komma upp från Lund över jul, så han får nog ett uppdrag på vägen, skrev fel i tidigare inlägg, får ju 4 tum extra utan att gå upp i pris.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter069 1 Postad 13 December , 2009 Kolla på Coop, där köpte jag den. Jag gav 1995:- dock för ett tag sen. //Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Matrix Postad 13 December , 2009 Jag har oxå en DMtech 19 tummare växelvis i båten och hemma i sovrummet, funkar skitbra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bella440R 0 Postad 13 December , 2009 Skulle aldrig köpa en TV på en marinaffär. Det finns ju affärer som specialicerat sig på TV å annat. Prisjakt.nu är en bra sida, man kan söka efter vissa märken, egenskaper, butiker etc. Kolla där! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jannelu 5 Postad 13 December , 2009 Jag köpte en Technica Lcd 19DT i höstas. Bra bild och den har även inbyggd dvd och digitalbox. Jag betalade ca 2900 kr. Det följer med en transformator, från 220 volt till 12 volt. Har någon prövat att koppla in en likadan tv direkt till 12 volts systemet eller måste man använda transformatorn??? Jannelu Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yammamoto250 2 Postad 13 December , 2009 lite utanför ämnet men jag kör med en TV som är avsedd för att sitta på ett löparband. Jäkligt bra med tanke på att denna är byggd för att stå och skaka hela dagarna samt att den skall tåla att det rinner svett och dricka över den i mellanåt. Har funkat klockrent i flera år nu trots att jag rätt ofta studsar runt i skärgården i dryga 50knop. /Daniel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
All_to_slow 1 Postad 13 December , 2009 Jag har en tidigare modell av den tv:n och måste erkänna att kvalitetskänslan kanske inte är den högsta, dock så fungerar den som den ska även om CA-modulen glappar lite ibland men det kan ju vara min modul som e skum (som inte har följde tv utan köptes på typ siba el. liknande) Jag tror att tv:n kostade närmare 5000kr när jag köpte den för något år sen. Skulle jag köpa en tv för de pengarna i dag så får det bli en märkes tv i samma storlek. Den nya versionen kan ju vara trevligare än den jag har? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 16 December , 2009 Någon som har provat netonnets egna märke Andersson? dom verkar åtminstonde billiga? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipper_510_HT 1 Postad 16 December , 2009 --A-- här på MG har en sådan. Han hade nåt antennstrul har jag för mig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lmgb 0 Postad 16 December , 2009 Har en 19 i båten och en 32 i sovrummet. 19 tummaren köpt förra sommaren. Helnöjd så långt. Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
--A-- 3 Postad 17 December , 2009 Jajjemen, vi har en Anderson från NetonNet. Den har funkat bra och går att köra på 12V. Det enda negativa jag kan säga om den är att den susar lite väl mycket när man kör DVD. Antennen hade jag strul men den var inte TV:n fel... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Styrbjrn 1 Postad 23 December , 2009 Westfjord, Har du kollat in dessa TV på ÖoB. den enda skillnaden mot andra är att dom är billigare Källa. ÖoB reklamen. De har både DVD och inbyggd box. /Styrbjörn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser