Gå till innehåll
söndag 01 december 2024
Gäst Speed

Hastighet?

Rekommendera Poster

Gäst Speed

Har en båt på ca 4 m * 1.60 m med en 80hk mercury -70 talare på den gör ca 36.5 knop när jag är själv i den, jag tycker den går bra men den varvar upp ganska mycket när jag ger fullt och sen planar ut, kan jag ha för liten propeller på den???

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Speed

Har varvräknare, jag har dock ingen aning om stigningen på proppen hur kollar man enklast detta? Tack för svar förresten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kolla om det finns någon nummerserie instansad på propellern. Finns det så kan du lägga upp det här och då finns det säkert någon som kan luska ut vad numrena står för (diameter och stigning).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Propellern snurrar inte

Hej, det står 14568907654234563782726353426273839484746 på ´propellern? Vad betyder det? Att jag gått på grund eller vad?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Houston, we got a problem ... Ser ut som om siffer-koden tyder på att du råkat ut för ett allvarligt mercury-virus! Boota om (=töm motorn på soppa och starta upp den) och kolla om felet kvarstår .... ... ber 1000 ggr om ursäkt för detta dumma inlägg ;-) //mats

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Då borde det inte finnas nån propeller kvar eller? :roll: Nej allvarligt...skaffa ett liv...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hmm .. Mercury .. är inte det ett kattdjur! Dom har ju 9 st liv, så det räcker inte med ETT liv här inte ..... :lol: .. sorry igen ... ;) //mats

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...