Gå till innehåll
torsdag 23 januari 2025
kallle

köra obromast mellan landskrona- blekinge undvika motorväg går det?

Rekommendera Poster

hej ska ev köpa en båt i landskrona. sen köras hem till karlshamn ca 14 mil. finns det några småvägar man kan ta? få ju inte köras på motortrafikled eller motorväg med denna vagnen. nån som vet?

tackar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det ska nog inte vara problem. Från L-krona kör du mot Eslöv, sen hade jag kört småvägar norr om E22 mot K-stad. Därefter norr om Ivösjn kanske mot Svängsta sen är du hemma i stort sett. Bara efter snabb koll på eniro.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

ok tackar för detta. ligger mitt imellan karlshamn och sölvesborg rättare sagt pukavik.

säkert den bästa vägen du talar om. undra hur mycket längre det kommer bli bara istället för motorväg?

tusen tack för hjälpen... problemet är att det är sommdäck på vagnen. men ska ju vara uppehåll fast ligger runt 0 - 2 plus grader. den risken får man ta. böter i värsta fall!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

det trodde ja aldrig, låter super slipper man tänka på det med... återkommer imorgon om det blev nån affär och hur det gick... tackar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om du har en GPS så brukar man kunna välja bort motorvägar i navugeringen.

Kolla så att det finns fett i hjullagren innan du ger dig ut på en sådan pass lång körning med obromsad vagn.

Köp också en ljusramp så du syns.

Senast ändrad av Flipp760 | 11 december 2009 | 21:18

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

lysramp fixade jag idag jula 349 kr.. ska kolla lagrena med om det bli köp

tack

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men om man har vinterdäck på bilen.. hur är det då?

Det sitter något där inne i skallen som säger att om man har vinterdäck på bilen så måste man ha det på släpvagnen också.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

30 km/h båtvagn är inte en släpvagn i lagens mening, den är ett efterfordon med krav på LGF skylt och mycket lågt ställda krav på däck och belysning. Efterfordon får vara bromsade men ej fjädrade.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

blev inget köp skrovet var lagat. vågade mig inte på det. kolla annan tråd för mer info!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...