Gå till innehåll
måndag 10 februari 2025
rotorp

Turbostift D40

Rekommendera Poster

Hallå hej.

Sitter o bläddrar i lektyren för mig dvs Seasea, hjertmans, interboat mm mm. Jag jagar något som lokala mecken kallar för turboglödstift. Jag är så less på att glöda maskin i trekvart innan start speciellt vid kyligare väder mm. Mecken sa då att skaffa turbostift, de blir startklara på ca 5 sek.

Vart finner man sådana till pentas AQD40A maskiner?? Samma som Volvolastbilen FL4ans motor TD40?? Har lastvagnar det hos Volvo? Marinan är väl troligen dyrare än landsidan som så mkt andra gånger när det gäller samma produkt.

Någon här som har ideer och input?

Please help, det brådskar ju, snart dags o sjösätta. Det är bara 4 mån kvar Cool

Edit.

Jädrar fel forumsdel. Skulle vart i mek juuu  Sorry.

Senast ändrad av rotorp | 10 december 2009 | 10:44

Senast ändrad av rotorp | 10 december 2009 | 10:45

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har aldrig hört talas om turbostift. Gissar att du tar i lite när du skriver trekvart. Då skulle nog batterierna glöda...

Jag förglöder min AD40 i 30 sekunder för att den ska starta snällt. Om du behöver glöda längre än så är kanske några glödstift trasiga. 

Men 30 sek är inte sån lång tid om man jämför med annat stök och att du ska varmköra några minuter innnan du drar iväg. Eller om man jämför med att vänta 4 mån på sjösättning Glad

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Volvolastvagnar har glödstift men dom är dyrare än marin.

Lossa kablarna och ta en ommätare så ser du vilka som är trasiga.

Åk till biltema du får 6 stift för samma pris som ett köpte till min gamla båt TMD 40 funkade perfekt.

20 -40 sek ska räcka beroende på värmen,

Ta med ett av dina gamla så ser du att dom är samma,

God jul Anders w

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hade ett stift kvar,  men dom har höjt priset från 49 -99 men det är fortfarand billigtGlad

Glödstift för Citroen XM 2.5  Biltema nr 75-922 99 kr

Gott Nytt år! snart är det dags för sjösättningFlört

post-10011408-1394236192,3805_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tackar tackar. Skall kika på dom.

Har pratat med min mek o han skulle ta reda på vart man köper dessa snabbstift för o slippa glöda så länge. Spar ju om inte annat en massa ström. -)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kollade i Biltemas rekomendationstabell och det fanns en del glödstift, någon som vet vilket artikelnummer som passar en MD21? Vilken bilmotor motsvarar det? Tack på förhand!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Var på biltema en sväng för frun skulle ha en kastrull.... Ja jag vet att det är lite småfel att handla kastruller som gubbe Cool men det e ju billit... men stift till motorn ja det var ju restat fståss.  Damn...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...