Gå till innehåll
tisdag 14 januari 2025
solstace

Uppblåsbar vintertäckning? Båtmässan 2009

Rekommendera Poster

Hej!

På Allt för sjön 2009 såg jag en uppblåsbar blåsa som man lägger i båten, blåser upp och sedan kan täcka enkelt med presenning. Dvs. att bygga ett tak eller dylikt över båten elimineras. Detta verkade ju enkelt och smart men dumt nog tog jag inte notis om vilket företag som sålde denna produkt. Vet någon här kanske vilket företag som säljer den?

Mycket tacksam för svar!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Såg denna uppfinning i båtnytt för nån tid sedan, minns ej om dom sade vem som säljer..

Tycker dock att sk shrink wrap är en smartare metod, om man vill ha en ekel och billig lösning..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Låter spontant lite riskfyllt. Bra vindfång nbär det friskar i, punkteringsrisk så båten blir en badbalja....

Eller så är det bara jag som är konservativ i mina teknikval. :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

Bläddrade i en gammal Vi båtägare igår. Nr 3 2009 så fanns denna pryl med.

För en 4 metersbåt kostade denna kudde 4 papp....

Det stod med en hemside adress men kommer inte ihåg den...

/Jonas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tackar för svar!

4 papp känns ju löjligt dyrt om det var sådana astronomisummor. Kan ju köpa en gummibåt och blåsa upp och lägga över för samma peng i sådant fall! :-)

Båten blev nu täckt med en rejäl presenning istället. Ställde två träbockar på durken som håller upp presenningen för avrinningens skull.

Finns det någon mening med att se till så att ventilationen är bra även för en båt som inte har någon ruff?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vintertäckning behöver inte va så komplicerad. Jag tror att vi överarbetar alldeles för mycket.

Bifogad bild visar en enkel och effektiv täckning. Båten låg så även förra vintern med presenningen fastfrusen. Då jag hade båt i sjön i närheten passerade jag var och var annan dag och såg inte tillstymmelse till problem.

tommy

post-945-1394236179,6239_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...