albin1996 0 Postad 5 December , 2009 Har en mercruiser /alpha one gen ll från 94 och har kollat runt lite för att få en uppfattning om vad det kostar att göra ett bälgbyte . Det skiljer sig lite prismässigt,vissa kan inte ge ett pris utan får se när båten kommer dit. priset jag fått ligger mellan 5-7000 kr och jag har kollat i området skaraborg. Är det ett vettigt pris ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rammsee 11 Postad 5 December , 2009 Är det pris med allt inkluderat. Mtrl arb moms? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sea-ray_230 0 Postad 5 December , 2009 Det låter rätt rimligt. Det är rätt mycket jobb och kräver specialverktyg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 6 December , 2009 När man byter ,så byter man 3st bälgar ( avgas,växel och knut samt även växelvajer ) Detta brukar göras vart 5e år enligt rek ! Snåla INTE utan anlita den som är van vid Mercruiser , det är massa fix ,trix ,limningar och sånt som är jätte viktiga att det görs rätt .....Blir det fel så kostar det mycket mer till slut ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
albin1996 0 Postad 8 December , 2009 Tack för infon priserna jag fått inkluderar allt. Då blir det att lämmna den på Mariestads marina eller HL båtar i Lidköping Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 8 December , 2009 kolla Bil och båtservice www.batonline.se ligger också i lidköping. Duktig på mercruiser och seriös! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser