Elpadino 0 Postad 4 December , 2009 Hej! I våras råkade jag ta sönder ett av de två spröt som sitter på windexen. Windexen är en sån modell som även har en vhf antenn på toppen. Hela windexen går att demontera och de två spröten sitter med varsin skruv. Är det någon som vet var man kan få tag på reservdelar till en sån här windex? Det står HAWK på stjärtfenan, är det ett märke av windexar?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 4 December , 2009 Det står HAWK på windexen för att läskunniga måsar från england inte skall våga sätta sig på den... Nå, måttligt kul. Här finns en komplett för ca 230:-... http://www.whitstablemarine.co.uk/showpartnumber.asp?CategoryID=11808&PartNumberID=88734 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 4 December , 2009 Det står HAWK på stjärtfenan, är det ett märke av windexar?? Windex är ett märke bland många av vindriktningsmätare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
naffatS 3 Postad 5 December , 2009 http://www.benns.se/ säljer reservdelar till Windex. /S Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Crona 4 Postad 5 December , 2009 Vad jag vet så har windex patent på vindintikatorn och det är en Svensk uppfinning vad jag kan minnas. Uppfanns av de svenska flygteknikerna Lars Bergström och Sven-Olof Ridder. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 5 December , 2009 Patenttiden har väl gått ut? De första 15 åren eller så var de gjorda i en plastsort som inte tålde solljus, de skörade och gick sönder redan efter några få år. Gick väl inte att fortsätta med superlönsam skräpkvalitet, när kunderna sen kunde välja ett annat märke, föreställer jag mig? Gissar bara! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jimsan 0 Postad 5 December , 2009 Köpte en windex i rostrfritt förra året, klarade väl närkontakten med mastkranen vid avmastning, bara att böja rätt! kostade ca500:- Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser