Gå till innehåll
söndag 22 december 2024
Terrafobica

Garmin 276C

Rekommendera Poster

En sån har jag och den funkar fint. Men nu funderar jag på att köpa en handburen att leka med i vinter och då dyker frågan om sjökort upp.  I 276án så sitter det ett datakort som inte passar i nya apparater, utan jag blir tvungen att köpa samma sjökort en gång till, är det verkligen rimligt?  Hur som helst, jag skulle vilja veta om det på något sätt går att föra över informationen från bluechard till ett mickrokort eller vad det nu heter, och om svaret blir ja så vill jag att någon hjälper mig att göra det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jösses vad ni skriver, man hinner ju inte läsa Flört

Blir faktiskt förbannad ju mer jag tänker på saken, hur många gånger ska man tvingas köpa samma produkt bara för att den ändrar förpackning?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du skulle kunna testa att läsa ut filerna från ditt gamla kort och sedan kopiera in dem i ett nytt som passar i den nya enheten.

Om sedan leverantören har någon form kopieringsskydd vågar jag inte svara på, i så fall fungerar inte kortet i den nya apparaten.

Detta borde gå att göra med en vanlig PC som har rätt kortläsare, vad är det för typ av kort?

Bifogat ser du ett SDcard med ett MicroSDcard som försöker para sig, är det dessa två kort du har?

post-18126-1394236174,0388_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den var speciell den... Enda alternativet jag kan tänka mig spontant är om någon garmin-enhet kan läsa denna och även har en USB-ansultning så det går att kopiera den vägen.

Garmin brukar dock vara stingsliga med att mjukvaran registrerar sig med serienumret på hårdvaran varvid den inte går att kopiera.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu är inte jag någon ivrare av fildelning, och jag kan det inte heller, men i det här fallet vetetusan om jag inte ska ta och lära mig.  Jag har sett att sjökortet jag vill ha ligger på nätet, och eftersom jag redan betalat för det så...  Märkligt det här, först så tillverkar man kort, ett år senare tillverkar man inte längre apparater där korten passar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan man inte höra med Garminåterförsäljaren och förklara läget och då se om han kan hjälpa med en copy?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...