terduin 0 Postad 1 December , 2009 Hej, Någon som har erfarenhet av Blue Peter båtdynor? Någon som beställt, eller har andra erfarenheter? Verkar ha hyfsade priser, men man vill ju gärna ha någon referens innan man beställer något... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bobban 0 Postad 11 December , 2009 Finns det organisations nummer? Finns det hemsida? Finns det telefon nummer, även fast? Finns dom hos kronofogden? Finns dom hos skattemyndigheterna? Finns det referenser? Vem är kontaktman / kvinna? Var ligger adressen? Hur länge har man hållt på enligt bolagsverket? Är all moms inbetald? Finns det anställda? Finns dom hos patent o. registreringsverket? Detta gäller väldigt mycket pengar i många fall när det gäller nya båtdynor så kontakta dom myndigheter du behöver. Vi hittade en på Orust som kör svart, vilket är anmält på grund av att kunderna kan ALDRIG garanteras ett bar jobb och sedan komma tillbaka om något händer!! bobban Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 11 December , 2009 Var inte detta smygreklam? Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Westfjord26 9 Postad 11 December , 2009 Visst finns det en uns av smygreklam i detta, men dock inga namn förrän man går in på hemsidan, Bobbans inlägg måste ändå betraktas som ganska seriösa då upplysningarna alltid är bra att läsa, man behöver ju för den sakens skull inte anlita just Yv.... S......t, jag ser faktist hans inlägg mera som att han vill ha en ren och okey marknad med en ljust konkurrens. NEJ, jag känner inte Bobban, men har följt hans inlägg då jag själv har haft behov av nya dynor, och köpt dessa genom en annan aktör. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bobban 0 Postad 12 December , 2009 Det är INTE meningen att detta skall vara någon smygreklam på något sätt! MEN, läger man tio tusentals kronor på nya dynor så skall man ha chansen att få detta riktigt gjort OCH skulle det visa sig efter en säsong att något har gått sönder ( en söm o. dyl. ) så måsta man kunna få detta gjort av samme aktör UTAN att man skall behöva betala en gång till, eller hur? bobban Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 12 December , 2009 Måste vara ännu lättare att få saker rättade om man fått betala svart - annars anmäler man företaget bara. Det blir ju alla gånger han som råkar mest illa ut. Fast jag tycker man ska betala skatt och använda vita företag. Min lön betalas tex av er via skatten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ulf.Ason 11 Postad 12 December , 2009 När Terduin frågar om någon har erfarenhet av Blue Peter så börjar Bobban prata om vikten att inte köpa svart. Kan inte tolka det på något annat sätt än att Bobban anser att Blue Peter kör svart - Bobban är ju trots allt insatt i branschen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bobban 0 Postad 12 December , 2009 Har jag nämnt detta namn med svartjobb? Du har precis gjort dig skyldig till förtal, inlägget är kopierat och kommer att polisanmälas efter helgen! Häls. bobban Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
GustavB 9 Postad 12 December , 2009 Du får nog läsa Ulfs inlägg en gång till. Han ställer bara frågan varför du börjar skriva om svartjobb som svar på en fråga om en specifik leverantör, och undrar alltså om du anser att det finns skäl till oro. Det kan knappast kallas förtal. Gustav Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
westerly 1 Postad 12 December , 2009 Är det ingen av er som kollat vad Blue Peter är för ett företag? Dom är har varit leverantör av båtprylar till återförsäljare sedan en ganska lång tid tillbaka. Har ni hållit på med båtar ett tag måste ni ha stött på deras prylar eftersom dom finns representerade i de flesta båttillbehörsbutiker i en eller annan form. Deras dynor om det är dom vanliga med kapock fyllning kommer (eftersom dom ser likadana ut) säkert från samma ställe som de flesta andra sådana. Jag köpte en från Rusta och en från Hjertmans, och kan banne mig inte hitta någon skilnad (mer än priset) OBS jag har inget med Blue Peter att göra, men kolla upp saker lite innan ni börjar skriva. Som det är sagt: Det är bättre att vara tyst och bli betraktad som idiot än att öppna munen och undanröja alla tvivel. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bobban 0 Postad 12 December , 2009 Jag har ALDRIG nämnt någon specifik leverantör av båtdynor. Att jag skrev raderna beror på att man skall slippa bli lurad! bobban Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
westerly 1 Postad 12 December , 2009 Det har du väl i princip gjort i ditt svar på frågan som ställdes från fösta början. Läser du frågan så är det bara B.P. som det frågas om. Läser du sen ditt svar så skriver du finns dom så språkligt sett har du angett B.P. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bobban 0 Postad 12 December , 2009 Dom här upplysningarna har jag kommit med i tidigare inlägg för att folk ska vara vaksamma oavsett var man handlar. Detta var ett allmänt inlägg till alla dom som ev. skall skaffa nya dynor! Vill du sen läsa inlägget som faan läser bibeln så får det stå för dig? Jag fortsätter att skriva inlägg för att man inte skall behöva bli lurad och om nu någon har nytta av detta? bobban Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ulf.Ason 11 Postad 12 December , 2009 Det är bra Bobban, nu förstår vi hur du menar. Jag ber om ursäkt för att jag sårade dig, jag förstår nu att ditt svar inte ska kopplas till trådens fråga. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bobban 0 Postad 12 December , 2009 Hej, Det är helt ok! Jag skriver aldrig för att göra någon annan illa. Eftersom vi har varit i denna branchen så många år så vet vi att det är en hel del lurendrejeri. Och skall man betal , som jag skrev , 15.000 och uppåt för dynor så tycker vi att man skall vara försiktig. Det är väldigt mycket pengar och dynorna skall ju trots allt hålla 15 - 20 år. Ha det bra, ursäkta mitt humör!!! bobban Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
westerly 1 Postad 12 December , 2009 Då är det alltså inte lönt att fråga här eftersom svaren inte berör frågan som sådan! Som upplysning till frågeställaren om dynorna. Det finns tydligen två Blue Peter. Den jag menar hittar du påwww.blue-peter.net Den med dynorna vet jag inget om, mer än att loggan och namnet är väldigt lika. Hoppas att någon som har egen erfarenhet av deras dynor svarar på din fråga. Senast ändrad av westerly | 12 december 2009 | 17:45 Senast ändrad av westerly | 12 december 2009 | 17:48 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser