Gå till innehåll
måndag 11 november 2024
Jolleb

Forbina 9002

Rekommendera Poster

Hej på er

Finns det någon som har erfarenhet/uppfattning om Forbina 9002?

Undrar också om någon har en broschyr på båten (kollat med varvet, men de har slut).

post-6670-1394236172,7027_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om du inte får svar ... Leta efter Forbina på Medlemmars Båtar i vänstermarginalen ... skicka ett mejl till någon av dessa personer och fråga .... är man Forbina fantast så vet man oftast en hel del om de andra modellarna åxå ..... Mats

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Broschyrer finns på deras hemsida, gå in på www.forbina.se , klicka på äldre modeller nere till höger. Just 9002 verkar inte ha någon egen, men 9000 finns där.

Även om den inte går att bläddra i rent fysiskt så finns de iaf som pdf...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för tipsen! Har varit inne på Forbinas hemsida och kollat, och som sagt finns inte mycket om 9002:an där.

Letar vidare... Obestämd

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Kort kan man säga att det är en 10000 men med 9000;s formspråk. Planande båt med drev, skjutdörr baktill och midkabin till skillnad mot 9000 som har axel, kapell och akterruff. Ofta AqAd 41 men också Kad 42. Invändigt med mer träkänsla än senare modeller. Har själv en av 1994 års modell.

/Lasse

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för ditt svar Lasse!

Den 9002:a jag nyligen köpt är oxå en 94:a. Med en AD41 i. Är du nöjd med båten, eller har du tips på några förbättringar? Marschfart resp toppfart? Soppaförbrukning m.m.

/Olle

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Olle,

Mest en massa småförbättringar. Byte av däcksluckor, kranar, installation av sjövatten i pentry och ändrat tömningen av svartvatten etc. Den stora förbättringen var byte av maskin till en D6:a och hydraulisk lucklift. Har haft haft båten i 10 år nu och trivs bra med att slippa kapell. /Lasse

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är det den båten på bilden så har jag haft den i min ägo en period så jag vet lite histora

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...