vorsteh1 0 Postad 29 November , 2009 Hej, jag ska göra motorkonservering inför uppläggningen för vintern. Bl.a. ska jag trycka i storage fogging oil i kolvarna. Enligt instruktionsboken ska man ansluta sprayburken till nippeln på primersolenoiden. Nippeln är av samma typ som på ett bildäck. Min fråga är var kan jag få tag på en sådan slang med anslutning för denna nippel? Burken med Fogging Oil som jag köpt har bara ett jättesmalt plaströr som inte alls passar. Måste jag demontera luftfiltret för att kunna spruta in oljan? Hade hoppats slippa det. Tacksam för svar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tutte 25 Postad 29 November , 2009 ja det är bara omc orginal olja som passar men du kan borra 3 hål i luftburken 1 till varje förgasare så slipper du lossa burken mvh tutte Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
vorsteh1 0 Postad 29 November , 2009 Tack, det var ett bra tips! Hur stort ska man borra hålet då? 10mm? Det gäller att pricka mitt för varje cylinder, eller hur? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tutte 25 Postad 29 November , 2009 det räcker du borrar 4mm så du får in slangen/pipn mvh tutte Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser