Gå till innehåll
tisdag 03 december 2024
Gäst Crille

Vattenskidtävling i Vänern - Mardrömmen

Rekommendera Poster

Gäst Crille

Det var synd att jag inte kom på att slänga ut en blänkare här tidigare vilket säkert hade fått några ½-galna båtägare att ställa upp i tävlingen Mardrömmen som gick av stapeln i lördags. Sträckningen är Karlstad - Läckö t.o.r på kortast möjliga tid. 3 åkare med fritt antal byten. http://www.maran.nu/map.asp Det blev ju dessvärre bara 5 ekipage som lyckades genomföra tävlingen. Vilka som vann?? Team Konstruktören där jag var förare/navigatör och bröderna Rehnberg var åkare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Glömde skicka med en bild som visar vilket underbart väder det var mitt ute på vänern. 8) Det är inte så många dagar som Vänern ligger som en spegel.

post-669-1394234288,5656_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

När det är så här lugnt på vattnet sp kan man passa på att vila lite och byte ställning. Efter en timme på skidorna så finns det mjölksyra lite här och var i kroppen.

post-669-1394234294,2098_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! coool tävling, men hur fixar ni det när det blåser lite mera normalt? ... vågorna på Vänern är ju ingen lek precis ;) Som av en händelse är min 'profil-bild tagen precis samma helg när vi var ute med styrpulpetaren på öppna Vänern ... HELT otroligt väder och som sagt ... HELA Vänern låg HELT blank! Fixa lite reklam på Karlstads webbsida inför nästa år, så kanske ni får lite mera deltagare! Tävlingsiden ät ju helgalen :-D //mats

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är det sämre väder så får man använda en större båt som kan fungera som vågbrytare. Denna användes i tävlingen 1997. Men om det blåser 10-15 m/s så blir det väldgt jobbigt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...