Gå till innehåll
söndag 06 april 2025
motorknasen

Yamaha 100Hk 4takt förgasare vs EFI

Rekommendera Poster

Hej

Ska byta motor  undrar vad det är för skillnad på 100hk Yamaha 4takt förgasare och 100 hk 4takt EFI

Om man bortser från att det ena är en förgasar motor och det andra är en direktinsprutad.

Är det någon större skillnad i förbrukning, vilken är bäst, beprövad? skiljer någon årsmodell

är det tveklöst Efi som gäller?

tacksam för info.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har bara själv erfarenhet av min F100 från 99 dvs med förgasare ha kört i över 3 år utan den minsta hostning min kollega däremot som har insprut har problem till o från, den är mycket känsligare för skit i bensinen eller den minsta vattendroppe eller luftbubbla då lägger den av direkt, men den går antagligen något billigare också..... fast inköpspriset är ju också högre

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har haft en F80 och en F100 EFI och båda har gått klockrent och billigt. har tre kompisar som har varsin F100 EFI och ingen av dessa har någonsin strulat heller. Den älsta är från 2005 och denn nyaste från 2008. känner ite igen att dom skulle vara extra kännsliga för bensinen.

Vet en som har en F80 förgasare och den går också som en klocka fast något törstigare speciellt på tomgångsvarv. är även lite segare i axet men annars rätt lik EFIn i gången.

/Daniel

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...