Gå till innehåll
måndag 11 november 2024
MickeMimo

Träimitation

Rekommendera Poster

Hej,

Jag söker med ljus och lykta efter plastskivor i träimitation (liknande bifogad bild) helst valnötsrot.

Någon som vet vart man kan få tag i detta. Jag vet att det finns plastfilm, men jag inbillar mej att plastskivorna är bättre.

/Micke

post-10012675-1394236162,6806_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Letar oxå. Har nån så otroligt osmaklig träimitation i min båt. Funderar på vad man ska göra med den. Kanske täcka över med nån kolfiber-film... jag vet inte vad som blir bäst.

post-10012636-1394236162,7593_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Micke.

Det som som du kallar skivor är har enligt mina erfarenheter endast en yta med trä imitation. Du kan ju altid göra skivorna av ett plast meteial av typen ABS edl. dock inte polyten. Lämna sedan de färdiga skivorna till någon firma som har kunskap i ådringsmålning eller varför inte en lackeringfirma som kan paintbruch. Då kan du ju välja träslag Skrattande

/Zinderella

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vet inte vad du ska ha detta till, men kan du inte köpa tunnaste fanéret av t.ex. valnötsrot och höra efter med någon firma som ägnar sig åt inplastning om de har någon idé? Fanérkompaniet i Stockholm har ju allt i fanérväg och inplastningsfirmor finns väl lite överallt.

Malott

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...